Aktualizacja 2.0.1 została wprowadzona!

Aktualizacja 2.0.1 do Diablo III została już wprowadzona na europejskich serwerach! Sprawdźcie informacje na jej temat, aby poznać pełną listę zmian.

Data wprowadzenia aktualizacji na serwer europejski: 26 luty 2014.

UWAGA: Pełna lista zmian zostanie wkrótce dodana.

Ta jak i starsze aktualizacje znajdziecie w naszych działach Aktualizacje Diablo III i Aktualizacje Reaper of Souls.

pauza-ros

Aktualizacja 2.0.1 do Diablo III – wersja 2.0.1.22044

Spis treści

Ogólne
Bossowie
Klasy postaci
Rzemiosło i rzemieślnicy
Poziom trudności
Wydarzenia

Przeklęde skrzynie
Infernalne Machiny

System generowania przedmiotów 2.0
Potwory

System poziomów mistrzowskich 2.0
Opcje społecznościowe

Klany
Społeczności

Interfejs użytkownika

pauza-ros

notatki-icoOGÓLNE

• Do gry dodane zostały studnie natchnienia.

• Studnie natchnienia zapewniają premię +25% do zdobywanego doświadczenia.
• Premia ta utrzymuje się do osiągnięcia określonego poziomu (obecnie równego 10% doświadczenia mistrzowskiego koniecznego do awansu na kolejny poziom mistrzowski) lub do śmierci postaci.
• Aktywowanie dodatkowych studni natchnienia powoduje zwiększenie maksymalnego limitu dodatkowego doświadczenia, które może zdobyć postać, zanim zginie (efekt kumuluje się maksymalnie 10 razy).
• Premia do doświadczenia utrzymuje się przy wylogowaniu z gry.

• Do gry wprowadzono nowe wzmocnienie – Chwałę Nefalemów.

• Podczas walki zranione bądź zabite potwory będą co jakiś czas upuszczać kule mocy.
• Kule mocy zapewniają wzmocnienie „Chwała Nefalemów”, które powoduje, że gracz zadaje dodatkowe obrażenia w postaci złotych błyskawic, a jego szybkość ruchu wzrasta na pewien czas.
• Premia ta kumuluje się maksymalnie trzykrotnie.

• Do gry wprowadzono nowe współczynniki dla postaci.

• Są to między innymi: wytrzymałość, leczenie, obrażenia rozpryskowe, skrócenie czasu odnowienia oraz zmniejszenie kosztu zasobów.
• Kradzież życia została poddana gruntownym zmianom i jest teraz mniej skuteczna w przypadku postaci wysokopoziomowych.

• Na 60. poziomie postaci skuteczność kradzieży życia zmniejsza się do 10%.

• Gracze (poza trybem hardkorowym) mają teraz możliwość powrotu do życia w jednym z kilku miejsc.

• Postać może zostać wskrzeszona przy zwłokach, w mieście lub w ostatnim punkcie kontrolnym.
• Postaci nie mogą zostać wskrzeszone przy zwłokach podczas walki z bossem.
• Postaci mogą zostać wskrzeszone przy zwłokach maksymalnie trzy razy pod rząd.

• Pola trafienia graczy (ang. hitbox) zostały poprawione w taki sposób, aby bardziej odpowiadać modelom postaci.

• Obie płcie w obrębie danej klasy postaci mają identyczne pole trafienia.

• Towarzysze awansują teraz na kolejne poziomy automatycznie – wraz z graczem.
• Za wykonywanie zadań gracze mogą raz na jakiś czas otrzymać nagrody w postaci przedmiotów.
• Złoto nie podlega już wymianie między graczami.
• Męstwo nefalemów zostało usunięte z gry.
• Silnik graficzny gry został zaktualizowany i obsługuje teraz odbicia.

• Odbicia można włączyć w opcjach gry > menu grafiki.
Uwaga: Ta opcja nie jest zalecana dla graczy, których komputery spełniają jedynie minimalne wymagania sprzętowe.

notatki-icoBOSSOWIE

• Zmieniono i dopracowano mechanikę wielu walk z bossami.

• Największe zmiany wprowadzono do walk z następującymi bossami:

• Mahda
• Kartan
• Azmodan
• Iskatu

• Ponadto następujący bossowie nie wpadają już w szał po upływie określonego czasu poniżej poziomu trudności Udręka I.

• Rzeźnik
• Zoltun Kull
• Belial
• Ghom
• Kartan
• Rakanoth

notatki-icoKLASY

Już niebawem dodamy informacje na temat zmian klas.

notatki-icoRZEMIOSŁO I RZEMIEŚLNICY

• Do systemu rzemiosła wprowadzono kilka ważnych zmian ułatwiających rozgrywkę.

• Materiały rzemieślnicze zostały pogrupowane w dwie kategorie poziomów przedmiotów: 1-60 oraz 60-70.

• Zmiana ta ma na celu zmniejszenie ilości miejsca zajmowanego w skrytce przez materiały rzemieślnicze, a także uproszczenie starszych schematów rzemieślniczych.
• Wszystkie istniejące materiały rzemieślnicze znajdujące się w skrytce oraz ekwipunku postaci zostaną skonwertowane do odpowiednich kategorii.

• Wszystkie przedmioty wytworzone u rzemieślników będą teraz losować współczynniki dostosowane do klasy postaci, która je wykonała, zgodnie z nowym systemem „Łupy 2.0”.

• Przedmioty, które zostały zaprojektowane z myślą o generowaniu konkretnych współczynników – jak np. różne rodzaje archonckiego pancerza – nie podlegają temu systemowi.

• Przedmioty zakupione u handlarzy są teraz odpowiednio oznaczone i nie mogą zostać rozłożone na części.

notatki-icoPOZIOM TRUDNOŚCI

• System poziomów trudności w grze został całkowicie przebudowany.

• Zostały usunięte poziomy: koszmarny, piekielny oraz inferno.
• Wprowadzono dynamiczny poziom trudności. Potwory będą skalowane do poziomu postaci.
• Istnieje teraz możliwość wybrania jednego spośród pięciu ustawień poziomu trudności: Normalny, Wysoki, Ekspercki, Mistrzowski oraz Udręka (1-6).

• Poziom Mistrzowski zostaje odblokowany po ukończeniu aktu IV.
• Poziom Udręka zostaje odblokowany po osiągnięciu przez postać poziomu 60.
• W przypadku Udręki istnieje dodatkowo suwak poziomu trudności, dzięki któremu można wybrać jedno z sześciu ustawień skali wyzwania, gdzie gracze będą mieć do czynienia z potężniejszymi potworami i zdobędą bardziej wartościowe nagrody.
• Każdy z poziomów oferuje nowe, wyjątkowe premie oraz nagrody, widoczne w menu wyboru poziomu trudności.

• Można teraz zmniejszać poziom trudności w czasie trwania rozgrywki.

• Zwiększenie poziomu trudności nadal wymaga jednak opuszczenia bieżącej gry.
• Opcja ta jest niedostępna w trybie hardkorowym.

• Zagęszczenie występowania potworów zostało dostosowane we wszystkich aktach w taki sposób, aby odzwierciedlać zmiany wprowadzone w systemie poziomów trudności.

notatki-icoWYDARZENIA

• Przeklęte skrzynie

• Niektóre spośród rozsianych po Sanktuarium skrzyń oraz kapliczek są teraz przeklęte, a interakcja z nimi powoduje rozpoczęcie wydarzenia.
• Podobnie jak w przypadku innych wydarzeń, ukończenie tego związanego z przeklętą skrzynią lub kapliczką skutkuje otrzymaniem nagrody w postaci pewnej ilości złota i doświadczenia, a także zdobyciem odpowiednio: promieniejącej skrzyni lub losowej premii za odwiedzenie kapliczki.
• Wydarzenia te przedstawiają sobą wyzwania o różnym stopniu trudności i złożoności – mogą to być, przykładowo, zmasowane ataki niekończących się grup potworów lub wydarzenia na czas.

• Infernalne Machiny

• Do skorzystania z Infernalnych Machin konieczny jest obecnie poziom trudności Udręka.

notatki-icoSYSTEM GENEROWANIA PRZEDMIOTÓW „ŁUPY 2.0”

• System generowania przedmiotów przeszedł gruntowną rekonstrukcję.

• Przedmioty legendarne i będące częścią zestawu są teraz powiązane z kontem gracza.

• W trybie wieloosobowym gracze mogą wymieniać się przedmiotami legendarnymi oraz będącymi częścią zestawu z członkami drużyny, którzy byli obecni przy znalezieniu tych przedmiotów, w ciągu 2 godzin od momentu ich zdobycia.

• Wprowadzono system dostosowujący przedmioty do klasy postaci.

• Wszystkie przedmioty upuszczone przez potwory i znalezione w skrzyniach mają teraz szansę na wylosowanie statystyk dostosowanych do klasy postaci, która znalazła dany przedmiot.

• Dla przykładu, prawdopodobieństwo, że postać znajdzie przedmiot z premią do inteligencji lub umiejętności klasowych czarownicy jest dużo większe dla tej konkretnej klasy niż w przypadku barbarzyńcy.

• Przedmioty przeznaczone dla konkretnej klasy postaci nie będą już losowały statystyk nieprzydatnych dla tej klasy (np. nie będzie już możliwości wylosowania premii do inteligencji przez potężną broń lub potężny pas).

• Do gry dodano nowe afiksy przedmiotów.

• Są to między innymi: obrażenia rozpryskowe, skrócenie czasu odnowienia, zmniejszenie kosztu zasobów, +% obrażeń do umiejętności opartych na obrażeniach fizycznych oraz premie do umiejętności dla poszczególnych klas postaci.

• Właściwości przedmiotów zostały rozdzielone na dwie kategorie: statystyki podstawowe i dodatkowe.

• Statystyki podstawowe obejmują: siłę, zręczność, inteligencję, żywotność, szansę na trafienie krytyczne, obrażenia od trafień krytycznych, szybkość ataku, regenerację punktów życia, pancerz, +% do punktów życia, premię do obrażeń przeciwko potworom elitarnym, obrażenia od krwawienia, premię do wszystkich odporności, gniazda oraz wszystkie nowe afiksy wymienione powyżej.
• Statystyki dodatkowe to: premia do znajdowania złota, ciernie, premia do doświadczenia za każdego zabitego potwora, szansa na: przerażenie, ogłuszenie, oślepienie, zamrożenie, wyziębienie, spowolnienie, unieruchomienie i odrzut, brak utraty wytrzymałości, premia do leczenia za kule zdrowia i mikstury, premia do zasięgu podnoszenia, pojedyncza odporność, premia do życia za zabicie przeciwnika oraz zmniejszenie wymaganego poziomu dla przedmiotu.
• Ma to na celu zapobiegnięcie kolidowania ze sobą statystyk, które bezpośrednio i pośrednio wpływają na skuteczność bojową postaci.

• Znacząco zawężono zakres statystyk przedmiotów (np. zamiast zakresu 1-200 dla siły, przedmiot będzie mieć teraz zakres tego współczynnika zbliżony do 140-200).
• Moce legendarne losują teraz współczynniki z pewnego zakresu zamiast wartości statycznej.

• Przykładowo: Legendarny kamień duchowy – Kodeks Sefa – posiada legendarny afiks „Oślepiający błysk przywraca [75-100] pkt. siły duchowej”.

• Gracze mogą teraz przeglądać zakresy współczynników dla przedmiotów, naciskając klawisz CTRL, kiedy otwarty jest opis danego przedmiotu.
• Wszystkie przedmioty legendarne zostały zmienione tak, aby były zgodne z jednym lub wszystkimi z powyższych podpunktów.

• Istnieje teraz tylko jeden typ mikstur, które przywracają postaci 60% całkowitej wartości punktów życia.

• Wszystkie istniejące mikstury znajdujące się w skrytce oraz ekwipunku postaci zostaną skonwertowane do nowej wersji.

notatki-icoPOTWORY

• Afiksy potworów zostały zmienione.

• Tajemne zaklęcie

• Efekt wizualny po pojawieniu się kuli mocy wskazuje teraz, w którą stronę będzie obracać się wiązka.

• Bezcześciciel

• Obrażenia zadawane początkowo są teraz niższe, ale szybko osiągają poziom maksymalny.

• Zamrażanie

• Zwiększono liczbę zamrażających kryształów rozmieszczanych przez potwory z tym afiksem.
• Afiks ten nie skaluje już ilości rozstawianych zamrażających kryształów do liczby graczy.
• Zamrażające kryształy zadają teraz graczom obrażenia obszarowe w czasie narastania eksplozji.

• Zniewalacz

• Kiedy efekt ten jest nakładany na gracza, zadaje mu teraz niewielką ilość obrażeń.

• Przyciągnięcie

• Kiedy efekt ten jest nakładany na gracza, zadaje mu teraz niewielką ilość obrażeń.

• Moździerz

• Oprócz epicentrum wybuchu posiada teraz zewnętrzne pole rażenia; znajdujący się tam bohaterowie otrzymują mniej obrażeń niż w przypadku bezpośredniego trafienia.
• Wybucha teraz w przypadku pionowego zderzenia ze ścianą.

• Zaraza

• Potwory z tym afiksem będą teraz tworzyć zarażone kałuże nie tylko pod sobą, ale również pod postaciami graczy.

• Odbicie obrażeń

• Nie odbija już wartości procentowej otrzymywanych obrażeń.
• Obecnie odbija stałą wartość obrażeń na każdy atak.

• Dodano pięć nowych, potencjalnych afiksów dla elitarnych potworów oraz czempionów.

• Zamrażający impuls: Odłamek lodu podąża za celami, a następnie zastyga w miejscu, zadając na niewielkim obszarze obrażenia od zimna.
• Orbiter: Pojawia się wiązka energii elektrycznej otoczona kulami naładowanymi elektrycznością, które krążą na dużym obszarze.
• Zaklęta trucizna: Przyzywa kule trucizny, które rozprzestrzeniają się krzyżowo, zadając obrażenia wszystkim postaciom na swojej drodze.
• Nawałnica: W ziemię uderza potężna błyskawica, z której rozchodzą się mniejsze fale energii elektrycznej.
• Przeniesienie: Pojawia się para portali, zadająca obrażenia celom znajdującym się w polu rażenia i teleportująca je w inne miejsce.

• Zmieniono zagęszczenie występowania potworów.

• Zagęszczenie występowania potworów zostało dostosowane do nowego systemu poziomów trudności gry.
• Potwory rzadkie i czempioni pojawiają się teraz w bardziej zróżnicowanych liczebnie grupach.

• Można teraz unikać pocisków wystrzeliwanych przez osy lub je odbijać.

notatki-icoSYSTEM POZIOMÓW MISTRZOWSKICH 2.0

• System awansu na poziomy mistrzowskie został całkowicie przebudowany.

• Nie ma już limitu poziomów mistrzowskich i można je zdobywać bez żadnych ograniczeń.
• Poziomy mistrzowskie są teraz przypisane do danego konta gracza i obejmują wszystkie stworzone na nim postaci.

• Awans postaci postępuje niezależnie dla trybu normalnego i hardkorowego.

• Gracze nie zyskują już statycznych premii do współczynników po awansie na poziom mistrzowski; zostały również usunięte premie z tytułu poziomów mistrzowskich już zdobyte przez graczy.
• Obecnie wraz ze zdobyciem każdego kolejnego poziomu mistrzowskiego gracze otrzymują punkty mistrzostwa, które mogą przeznaczyć na wzmocnienie jednej z czterech kategorii: statystyki podstawowe, ataku, obrony oraz użytkowe.

• Postaci posiadające już poziomy mistrzowskie otrzymają odpowiednią liczbę punktów mistrzostwa, które będzie można rozdysponować w powyższych kategoriach.

• Mając na uwadze powyższe zmiany, przeprojektowano tryb awansu postaci na poziomy mistrzowskie.
• Całe doświadczenie zdobyte dotychczas przez wszystkie postaci gracza w ramach poziomów mistrzowskich zostało zsumowane i przeliczone na zbiorczy poziom mistrzowski powiązany z kontem gracza.

• Punkty mistrzostwa można przypisać do konkretnych kategorii, klikając odpowiedni przycisk w oknie ekwipunku postaci (domyślny skrót klawiszowy to P).

notatki-icoOPCJE SPOŁECZNOŚCIOWE

• Do gry dodane zostały klany i społeczności

• Klany

• Każdy może stworzyć klan; gracz uzyskuje wówczas dostęp do okna klanu (domyślny skrót klawiszowy to N).
• Po dołączeniu do klanu bądź stworzeniu go, w grze – obok nazwy postaci – będzie wyświetlany tag klanu.
• Gracze należący do klanu mają w oknie klanu dostęp do własnego kanału czatu, listy członków oraz zakładki z informacjami, gdzie zamieszczać można ważne wiadomości dotyczące grupy.
• Do klanów można dołączyć wyłącznie za zaproszeniem. Obowiązuje limit 120 członków.
• W danym momencie można być członkiem tylko jednego klanu.

• Społeczności

• Każdy może stworzyć społeczność i przeglądać informacje o stworzonej przez siebie grupie w zakładce społeczności (domyślny skrót klawiszowy to SHIFT + O).
• Gracze należący do społeczności mają dostęp do własnego kanału czatu, listy członków oraz zakładki z informacjami, gdzie zamieszczać można ważne wiadomości i wpisy dotyczące grupy.
• Gracze mogą należeć do nieograniczonej liczby społeczności.
• Społeczności nie są również ograniczone limitem członków. Jednakże, jeśli liczba ta przekroczy 100, w zakładce składu będą wyświetlani jedynie członkowie o randze oficera i wyższej.
• Społeczności mogą istnieć jako prywatne bądź publiczne. Do społeczności prywatnych można dołączyć wyłącznie za zaproszeniem.
• Społeczności są podzielone na konkretne kategorie, chociażby według klas, regionów czy rodzajów gry.

notatki-icoINTERFEJS UŻYTKOWNIKA

Do interfejsu wprowadzono kilka zmian ułatwiających rozgrywkę.

Całkowitej przeróbce poddano menu wyboru poziomu trudności i tworzenia nowej gry.
Wprowadzono liczne zmiany w menu wyświetlanym w grze.
Lista punktów nawigacyjnych została zastąpiona mapą punktów nawigacyjnych.
Opisy umiejętności zawierają teraz informacje na temat typu obrażeń, jeśli włączona jest opcja wyświetlania opisów zaawansowanych.
Do gry dodano kilka nowych opcji społecznościowych w ramach klanów i społeczności.

Dostęp do nich można uzyskać w opcjach gry > menu opcji rozgrywki.

W czacie dodano nowe kolory tekstu dla klanów i społeczności.
Istnieje teraz opcja wyświetlania ikon upuszczonych przedmiotów w miejsce tekstu.

Funkcję tę można włączyć w opcjach gry > menu opcji rozgrywki.

Istnieje teraz możliwość automatycznego pomijania wszystkich przerywników filmowych.

Funkcję tę można włączyć w opcjach gry > menu opcji rozgrywki.

Nie są już wyświetlane etykiety przedmiotów dla złota.

Ma to za zadanie zredukowanie ilości wyświetlanych na ekranie informacji. Wartości liczbowe są nadal wyświetlane przy podnoszeniu złota.

Wróć do góry

pauza-ros

Jeśli doświadczacie problemów technicznych podczas aktualizowania gry lub łączenia się z platformą Battle.net albo natraficie na błędy w nowej wersji gry, udajcie się na stronę wsparcia technicznego lub opiszcie wasz problem na forum pomocy technicznej.

Dodaj komentarz