Aktualizacja Diablo III 1.0.4

strzalka-lewo.Wróć do Listy aktualizacji Diablo III

patch104-diablo-iii-big

Aktualizacja 1.0.4

pauza-graficzna

Sprawdźcie poniżej pełne informacje o aktualizacji 1.0.4 i dowiedzcie się, jakie zmiany zostały wprowadzone w grze.
Ważna uwaga: Prosimy pamiętać, że dopiero po tym, jak aktualizacja 1.0.4 zostanie wprowadzona w twoim regionie macierzystym, włączone zostanie jej pobieranie. Jeśli logujesz się z klienta europejskiego lub azjatyckiego, musisz poczekać z pobraniem, aż aktualizacja zostanie wprowadzona w tym regionie. Dodatkowo, jeśli twoim regionem ojczystym są obie Ameryki, zalogowanie się w regionie Europy lub Azji poprzez Globalną Grę będzie niemożliwe aż do wprowadzenia aktualizacji 1.0.4 również w tych regionach.

Diablo III: Aktualizacja 1.0.4 – v.1.0.4.11327

21.08.2012

Nowy system: poziomy mistrzowskie

W aktualizacji 1.0.4 wprowadziliśmy nowy system progresji, zwany poziomami mistrzowskimi. Kiedy bohater awansuje na poziom 60., dalsze doświadczenie będzie się liczyć do poziomów mistrzowskich. Poziomów mistrzowskich jest 100, a każdy z nich nagradza graczy trwałą premią do znajdowania przedmiotów magicznych i złota, jak również statystykami podstawowymi (siła, zręczność, inteligencja i witalność). Po zdobyciu 10 poziomów mistrzowskich, portret postaci w grze zostanie otoczony nową, wyróżniającą się ramką, która oznaczać będzie postępy w systemie poziomów mistrzowskich. Poziom mistrzowski również będzie widoczny dla innych graczy w każdym miejscu, gdzie pokazany jest poziom normalny.
Aby dowiedzieć się więcej o systemie poziomów mistrzowskich, kliknijcie tutaj!

Ulepszenia przedmiotów legendarnych

Wprowadziliśmy także pokaźne zmiany w systemie przedmiotów legendarnych. Chcieliśmy, aby przedmioty te były jeszcze potężniejsze i wyjątkowe, a w efekcie, żeby dawały wam więcej frajdy. Dzięki dodaniu procedur zaklęć, wiele przedmiotów legendarnych daje teraz szansę na aktywację rzadkich i unikalnych zdolności. Można wśród nich znaleźć np. przyzwanie anioła, który będzie walczyć u boku bohatera, wyczarowanie lodowego pocisku lub pozostawianie za sobą ognistego śladu. Przedmioty legendarne w wersji 1.0.4 są również o wiele potężniejsze, zadają większe obrażenia i mają silniejsze afiksy niż poprzednio. Dodatkowo oryginalne modele przedmiotów legendarnych otrzymają własne animowane efekty wizualne, aby wyróżniały się na tle innych. Przypominamy, że zmiany będą dotyczyć wyłącznie przedmiotów legendarnych znajdowanych po wprowadzeniu aktualizacji 1.0.4.
Aby dowiedzieć się więcej o ulepszeniach przedmiotów legendarnych, kliknijcie tutaj!

Poziom trudności gry

Wprowadziliśmy dużą liczbę zmian w zakresie poziomu trudności gry, aby położyć nacisk na skuteczne prowadzenie rozgrywki, a nie na mozolne pokonywanie przeszkód. Różnica poziomów trudności między normalnymi potworami i potworami z grup rzadkich i czempionów została zmniejszona, a upuszczany przez normalne potwory łup został znacznie wzbogacony, aby zrekompensować różnicę. Pozbyliśmy się też mechaniki wpadania w szał i „pełnego uleczania się” potworów z grup rzadkich i czempionów, a także obniżyliśmy koszty naprawy przedmiotów z najwyższych poziomów o około 25%. Dodatkowo klasy otrzymały dużą liczbę rozmaitych wzmocnień, aby zwiększyć różnorodność opcji budowania postaci.

Aby dowiedzieć się więcej o zmianach systemowych, kliknijcie tutaj! Aby sprawdzić, co nowego przygotowaliśmy dla poszczególnych klas w wersji 1.0.4, sprawdźcie zapowiedzi zmian barbarzyńcy, łowcy demonów, mnicha, czarownika i szamana.

Ogólne

• Dodano nowy system: poziomy mistrzowskie

• Gdy gracz osiągnie poziom 60., za pokonywanie potworów i kombinacje w walce (zabójcze ciosy, masakrę, itd.) będzie teraz otrzymywać doświadczenie wymagane do awansowania na kolejne poziomy mistrzowskie
• Do zdobycia jest 100 poziomów mistrzowskich
• Każdy poziom nagradza graczy:

• Statystykami podstawowymi takimi, jak: siła, zręczność, inteligencja i witalność w wysokości podobnej to tej, którą zdobywało się podczas awansowania na poprzednie poziomy
• 3% premią do znajdowania przedmiotów magicznych i złota

• Poza tym, co 10 poziomów mistrzowskich, portret twojej postaci w ramce drużyny w grze będą otaczać kolejne dodatki graficzne oznaczające postępy w awansowaniu. Twój poziom mistrzowski również będzie widoczny dla innych graczy w każdym miejscu, gdzie pokazany jest poziom normalny

• Towarzysze z pasywną regeneracją życia (dotyczy to głównie towarzyszy, psów zombie i monstrów) mają znacząco zwiększoną regenerację życia na poziomach 30-60
• Męstwo nefalemów zapewnia teraz +15 % dodatkowego doświadczenia za każdy poziom, a także +15% do znajdowania magicznych przedmiotów i złota
• Maksymalna wartość znajdowania magicznych przedmiotów oraz złota wynosi teraz 300% (premie za męstwo nefalemów mogą ją dalej zwiększać)
• Kliknięcie na uzdrowicieli w mieście spowoduje teraz natychmiastowe wyleczenie graczy
• Lekko zmieniono kolory barwników
• Znajdowanie przedmiotów magicznych nie będzie już uśredniane pomiędzy wszystkimi uczestnikami rozgrywki wieloosobowej
• Gracze mogą teraz włączyć lub wyłączyć muzykę w opcjach dźwiękowych
• W grze znajdują się teraz dodatkowe opcje dźwiękowe: urządzenie dźwiękowe i ustawienia głośników
• Gdy gracz po raz pierwszy rozpocznie grę na poziomie koszmarnym, piekielnym lub infernalnym poziomie trudności wyświetlone zostanie nowe szkolenie o „Trybie wyboru”

Osiągnięcia

• Poprawki błędów

• Można teraz zdobyć osiągnięcie „Szpiegostwo”, ponieważ w Akcie III można znaleźć „Raporty z pola bitwy”
• Można teraz zdobyć osiągnięcie „Unikalna kolekcja” (więcej informacji w sekcji „Potwory”, w kategorii „Poprawki błędów”)
• Z osiągnięcia „Śmierć z daleka” usunięto kryterium „Zabij Diablo”

Dom aukcyjny

• Aukcje można teraz anulować w dowolnym momencie, o ile tylko nikt na nich jeszcze nie zalicytował
• Liczba „Preferowanych statystyk” dozwolonych przy wyszukiwaniu została zwiększona z 3 do 6
• Liczba cyfr dozwolonych w polu „Min. wartość” przy wyszukiwaniu sprzętu została zwiększona z 3 do 5
• W polu wyszukiwania po statystykach „Minimalne obrażenia” zostały zastąpione „Średnimi obrażeniami”

• Dodatkowe obrażenia są obliczane jako średnie obrażenia: (minimalne obrażenia + maksymalne obrażenia) / 2
• Przykład: wyszukiwanie dodatkowych obrażeń o wartości 12 pozwala znaleźć przedmiot, który zadaje 10-14 punktów obrażeń, minimalne obrażenia równe 12 lub maksymalne równe 24.

• Przyrosty statystyk wynikające z klejnotów umieszczonych w gniazdach przedmiotu nie są uwzględniane podczas wyszukiwania ekwipunku
• Aukcje można teraz sortować w kolumnie wyszukiwania pod względem pancerza, ONS, ceny kup teraz i pozostałego czasu.
• Wartość stosów złota została zwiększona ze 100 000 do 1 000 000
• Ekran zakupu wyświetla teraz następujący komunikat: „Właściwości i wartości cech przedmiotu mogą ulec zmianie z powodu balansowania gry”.
• W przypadku wielu komunikatów o błędach dodano lub poprawiono tekst opisu
• Ulepszenia w obrębie IU

• Dodano opisy dla przedmiotów w zakładce „Ukończone”
• Dodano opisy dla towarów
• Na stronie przedmiotów rekomendowanych dodano opisy porównawcze
• W zakładce „Ukończone” będą wyświetlone ceny anulowanych i nie zakończonych sprzedażą aukcji
• Zakładki „Aukcje” i „Ukończone” będą teraz odświeżane, gdy przedmiot wystawiony przez gracza zostanie kupiony

• Poprawki błędów

• Filtry wyszukiwania domu aukcyjnego nie rozróżniają już wielkości liter
• Gracze mogą teraz wyszukiwać statystyki przedmiotów legendarnych
• Można teraz wyszukiwać afiks „Szybkość ataku” dla kołczanów.
• Można teraz wyszukiwać afiks „Szansa na oślepienie przy uderzeniu” dla amuletów.
• Przedmioty posiadające cechę „Wymagany poziom zmniejszony” będą teraz wyświetlane poprawnie w wynikach wyszukiwania po określeniu zakresu poziomów.
• Od teraz wyniki wyszukiwania będą poprawnie filtrowane według minimalnych i maksymalnych wartości „punktów życia za wydany punkt siły duchowej”.
• Premia do trupich pająków szamana jest teraz wymieniona podczas wyszukiwania mojo.
• Na stronie przedmiotów rekomendowanych dla łowców demonów będą teraz wyświetlane kołczany, nawet jeśli gracz będzie korzystać z broni dwuręcznej

• Battle.net

• Opcja „Zgłoś spam” znajduje się teraz w głównym menu, po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na imieniu gracza (nie jest już ukryta w podmenu „Zgłoś”)
• Zaraportowanie innego gracza za spamowanie czatu przy pomocy opcji „Zgłoś spam” będzie teraz tymczasowo wyciszać danego gracza, aż się wylogujesz
• Zaraportowanie przy pomocy opcji „Zgłoś spam” innego gracza za spamowanie prośbami o dodanie do listy znajomych oznacza teraz automatycznie odrzucenie takiej prośby
• Okno szybkiego dołączania zostało ulepszone
• W zakładce „Konto” dodano więcej informacji o rozgrywce globalnej (i związanych z nią ograniczeniach)
• Gra będzie teraz wyświetlać informację regionu, do którego zalogowany jest gracz, zarówno na ekranie logowania jak i na ekranie wyboru postaci
• Czat

• Klikając na wyskakujące powiadomienie o zdobyciu osiągnięcia można teraz uzyskać dodatkowe informacje na ten temat
• Menu czatu publicznego będzie teraz informować, do których kanałów dołączył gracz
• Z komend /who (kto) i /invite (zaproś) można teraz korzystać na wszystkich kanałach
• Do komunikatów o statusie „Zajęty” i „Niedostępny” dodano oznaczenia „Nie przeszkadzać” oraz „Zaraz wracam”
• Gdy przytrzymasz shift i klikniesz lewym przyciskiem myszy imię gracza, wyświetlone zostaną następujące informacje: [Imię]: [Poziom][Tryb][Klasa] – [Akt (poziom trudności)] (np. [Pixie]: Poziom 45 hardkor barbarzyńca – Akt I (Koszmar))
• Zmieniono formatowanie wiadomości na kanałach czatu i drużyny

• Poprawki błędów

• Poprawiono błąd, który powodował, że przedmioty z normalnego domu aukcyjnego za złoto były wyświetlane w hardkorowym domu aukcyjnym za złoto, gdy gracz przełączał postacie wtedy, gdy opóźnienie było bardzo duże
• Komendy /p i /party działają teraz poprawnie po dołączeniu do gier publicznych
• Naprawiono błąd powodujący zawieszenie gry po kliknięciu na odnośnik do fałszywego przedmiotu, który zawierał więcej gniazd niż to możliwe

Bossowie

• Pomieszczenia z bossami zostały ujednolicone, dzięki czemu po zakończeniu starcia gracze będą mogli:

• Skorzystać z portalu miejskiego, aby opuścić pomieszczenie
• Wrócić ponownie do pomieszczenia za pośrednictwem portalu miejskiego lub przy pomocy portalu wejściowego

• Rzeźnik

• Poprawki błędów
• Naprawiono błąd, który sprawiał, że niektóre płonące obszary na platformie w Komnacie Cierpienia nie zadawały obrażeń graczom

• Mahda

• Zdolności
• Rój insektów
• Można teraz spowolnić pociski

• Belial

• Wskaźnik dwuręcznych ataków Beliala jest teraz większy i łatwiejszy do zauważenia

• Ghom

• Zdolności
• Zionięcie
• Zwierzaki i towarzysze powinni teraz otrzymywać tylko 10% obrażeń od zionięcia
• Obłok gazu
• Częstotliwość z jaką Ghom tworzy obłoki gazu została zmniejszona o około 20%
• Czas odnowienia ataku obłokami gazowymi Ghoma został zwiększony z 6-10 sekund do 10-13 sekund
• Zwierzaki i towarzysze powinni teraz otrzymywać tylko 5% obrażeń od obłoków gazu
• Poprawki błędów
• Poprawiono błąd, który powodował, że użycie niektórych umiejętności ruchu w obłoku gazowym Ghoma zapewniało odporność na powodowane przez obłok obrażenia (o ile gracz nie wyszedł poza obszar działania obłoku)

• Cydea

• Poprawki błędów
• Gracze nie mogą już ominąć łańcuchów, które pojawiają się podczas wydarzenia „Serce grzechu: Zabij córy bólu”

• Azmodan

• Zdolności
• Kula ognia
• Można teraz spowolnić pociski

• Izual

• Poprawki błędów
• Pominięcie przerywnika filmowego Izuala nie powinno już powodować, że gracze są uwięzieni za jego lodową barierą
• Poprawiono błąd, który powodował, że szarża Izuala nie powodowała żadnych obrażeń
• Poprawiono błąd, który powodował, że szarża Izuala zadawała graczom obrażenia dwa razy
• Poprawiono błąd, który powodował, że w rzadkich przypadkach przy 30% punktów życia Izual stawał się czasem odporny na obrażenia

• Rakanoth

• Poprawki błędów
• Rakanoth jest teraz odporny na efekty ograniczenia kontroli, gdy wpadnie w szał na infernalnym poziomie trudności

• Diablo

• Poprawki błędów
• Kościana klatka Diablo będzie teraz znikać podczas zmiany fazy, gdy pominięty zostanie przerywnik filmowy
• Poprawiono błąd, który polegał na tym, że zmiana fazy, gdy postać znajdowała się w uścisku Diablo, mogła powodować, że zarówno gracz jak i Diablo stawali się na pewien czas niewidzialni
• Poprawiono błąd, który powodował, że Diablo nie przywoływał klonów cienia, jeżeli gracz w odpowiednim momencie użył siedmiostronnego uderzenia

Klasy

Barbarzyńca

• Umiejętności aktywne

Starożytna włócznia

• Teraz dodatkowo unieruchamia cel na 1,5 sekundy
• W przypadku oczekiwania na odnowienie umiejętności postać wykona podstawowy atak

Grzmotnięcie

• Liczba generowanych punktów furii została zwiększona z 6 do 8
• Obrażenia od broni zwiększono ze 150% do 165%
• Runa – Łomot

• Obrażenia od broni zwiększono z 22% do 25% za każde uderzenie

• Runa – Wycisk

• Dodatkowe obrażenia za każdy poziom zostały zwiększone z 6% do 8%

• Runa – Rozróba

• Liczba generowanych dodatkowych punktów furii została zmniejszona z 6 do 4

Rozpłatanie

• Obrażenia od broni zwiększono ze 120% do 140%
• Runa – Dożynki

• Współczynnik proceduralny został zwiększony z 0,667 do 0,8

• Runa – Szeroki zamach

• Obrażenia od broni zwiększono z 156% do 175%
• Współczynnik proceduralny został zwiększony z 0,5 do 0,8

• Runa – Nadciągająca burza

• Współczynnik aktywacji został zwiększony z 0,5 do 0,8

Młot starożytnych

• Obrażenia od broni zwiększono z 200% do 325%
• Runa – Pomruk zagłady

• Obrażenia od broni zwiększono z 155% do 275%

• Runa – Roztrzaskanie

• Obrażenia od broni zwiększono z 270% do 406%

• Runa – Diabelskie kowadło

• Współczynnik proceduralny został zmniejszony z 1 do 0,08

Skok

• Umiejętności można teraz używać, gdy postać znajduje się pod wpływem efektów pacyfikujących (np. zniewalacza)
• Ważne: Skok nie przerywa działania efektów pacyfikujących, ale może być używany, gdy postać znajduje się pod ich wpływem

Przytłaczający atak

• Runa – Miażdżąca przewaga

• Nie może już aktywować efektów uruchamianych przy trafieniu
• Ilość odbijanych obrażeń zwiększono z 30% do 35%

Rozprucie

• Obrażenia od broni zwiększono z 210% przez 3 sekundy do 700% przez 5 sekund
• Runa – Rany szarpane

• Obrażenia od broni zwiększono z 271% przez 3 sekundy do 903% przez 5 sekund

• Runa – Krwawa jatka

• Obrażenia od broni zwiększono z 60% przez 3 sekundy do 100% przez 5 sekund

Fala sejsmiczna

• Obrażenia od broni zwiększono ze 155% do 240%
• Runa – Spękana ziemia

• Obrażenia od broni zwiększono z 202% do 288%

• Runa – Rozpadlina

• Obrażenia od broni zwiększono z 255% do 340%

Rzut bronią

• Obrażenia od broni zwiększono ze 100% do 130%
• W przypadku braku furii gracz wykona podstawowy atak
• Runa – Potężny rzut

• Obrażenia od broni zwiększono ze 130% do 169%

Tornado

• Obrażenia od broni zwiększono ze 110% do 145%
• Runa – Wirujący wulkan

• Obrażenia od broni zwiększono ze 143% do 188%

Łowca demonów

• Umiejętności aktywne

Strzał bolasem

• Obrażenia od broni zadawane głównemu celowi zwiększono ze 130% do 160%
• Runa – Kula gromu

• Obrażenia od broni zwiększono ze 130% do 160%

• Runa – Kwasowa kula

• Obrażenia od broni zwiększono ze 130% do 160%

• Runa – Nieuchronna zagłada

• Obrażenia od broni zadawane głównemu celowi zwiększono ze 182% do 216%

Kolczatka

• Runa – Postrzępione kolce

• Nie może już aktywować efektów

Czakram

• Obrażenia od broni zwiększono ze 150% do 170%
• Runa – Bliźniacze czakramy

• Obrażenia od broni zwiększono ze 100% do 114%

• Runa – Czakram węża

• Obrażenia od broni zwiększono ze 203% do 230%

• Runa – Rozdzierający dysk

• Obrażenia od broni zwiększono ze 165% do 187%

• Runa – Bumerang

• Obrażenia od broni zwiększono ze 188% do 230%

• Runa – Chmura szurikenów

• Obrażenia od broni zwiększono z 30% do 34%
• Współczynnik proceduralny został zmniejszony z 0,333 do 0,125

Strzała odłamkowa

• Początkowe obrażenia od broni przy wybuchu zwiększono ze 200% do 225%
• Runa – Wir cieni

• Obrażenia od broni zwiększono ze 145% do 165%

• Runa – Na grubego zwierza

• Obrażenia od broni zwiększono z 290% do 304%

Pętający strzał

• Obrażenia od broni podstawowej umiejętności i wszystkich kombinacji ruch zwiększono z 75% do 90%
• Runa – Łańcuch elektryczny

• Teraz zadaje dodatkowe 70% obrażeń od broni przez 2 sekundy
• % obrażeń od broni nie jest już uzależniony od szybkości ataku

Ogień osłaniający

• Obrażenia od broni zwiększono ze 125% do 130%
• Runa – Ostrzał zaporowy

• Obrażenia od broni zwiększono ze 125% do 130%

Granaty

• Runa – Granaty gazowe

• Współczynnik proceduralny został zmniejszony z 0,5 do 0,165

Przebicie

• Obrażenia od broni zwiększono z 250% do 265%
• Runa – Ogniste jarzmo

• Obrażenia od broni zwiększono z 125% do 220%

Wielostrzał

• Zmniejszono koszt nienawiści z 40 do 30 punktów
• Runa – Strzał błyskawiczny

• Teraz zmniejsza koszt nienawiści do 15 punktów

Deszcz zemsty

• Obrażenia zwiększono z 75% obrażeń od broni przez 5 sekund do 715% obrażeń od broni przez 5 sekund
• Runa – Czarne chmury

• Obrażenia zwiększono z 34% obrażeń od broni przez 12 sekund do 792% obrażeń od broni przez 12 sekund
• Umiejętność może teraz znajdować cele w większym promieniu wokół gracza

• Runa – Bestialskie bomby

• Obrażenia od broni zwiększono z 125% do 245% na bombę

• Runa – Skrzydła śmierci

• Obrażenia od broni zwiększono z 75% do 120% na uderzenie

• Runa – Siła nieczysta

• Obrażenia zwiększono ze 115% obrażeń od broni przez 10 sekund do 3300% obrażeń od broni przez 15 sekund

• Runa – Nalot cieni

• Obrażenia od broni zwiększono z 60% do 100%

Huragan ognia

• Obrażenia od broni zwiększono z 228% do 276%
• Runa – Bombardowanie

• Obrażenia od broni zwiększono z 276% do 345%

Wartownik

• Obrażenia od broni zadawane przez wieżyczkę zwiększono z 20% do 55%
• Runa – Łańcuch udręki

• Maksymalna długość łańcucha została zwiększona do 45 m
• Obrażenia od broni zwiększono z 48% do 80%

Zasłona dymna

• Runa – Duszący gaz

• Teraz zadaje 700% obrażeń od broni przez 5 sekund
• % obrażeń od broni nie jest już uzależniony od szybkości ataku

Ostrzał

• Obrażenia od broni zwiększono ze 120% do 156%
• Runa – Demolka

• Obrażenia od broni zwiększono ze 144% do 187%

Odskok

• Runa – Tygrysi skok

• Teraz wystrzeliwane będą 4 strzały

• Runa – Szlak popiołów

• Teraz pozostawia za postacią ślad ognia, który zadaje 1500% obrażeń od broni przez 3 sekundy

• Umiejętności pasywne

Skupienie

• Gracz nie musi już unikać obrażeń przez 3 sekundy, aby regenerować 1% maksymalnej wartości punktów życia co sekundę

• Poprawki błędów

Deszcz zemsty

• Runa – Siła nieczysta

• Bestie cienia będą teraz zrzucać poprawną liczbę granatów

Mnich

• Poprawiono kilka animacji oraz efektów umiejętności (takich jak Oślepiający błysk oraz Eksplodująca dłoń), aby były czytelniejsze dla gracza
• Umiejętności aktywne

Przełamująca fala

• Liczba generowanych punktów siły duchowej została zwiększona z 6 do 7

Uderzenie cyklonu

• Współczynnik proceduralny został zwiększony z 0 do 0,125

Śmiałe uderzenie

• Obrażenia od broni zwiększono ze 100% do 160%

Eksplodująca dłoń

• Obrażenia zwiększono z 220% obrażeń od broni przez 3 sekund do 745% obrażeń od broni przez 9 sekund
• Runa – Nieuchronna zagłada

• Czas działania wydłużono z 6 do 15 sekund

Kopnięcie z półobrotu

• Obrażenia od broni zwiększono ze 200% do 235% (obejmuje to także zmiatające kopnięcie, żądło skorpiona, dłoń Ytara)
• Runa – Sępi szpon

• Obrażenia od broni zwiększono z 220% do 258%

• Runa – Ogniste kopnięcie z półobrotu

• Obrażenia od broni zwiększono ze 240% do 294%

Mistyczny sojusznik

• Nie może już aktywować efektów

Siedmiostronne uderzenie

• Obrażenia od broni zwiększono z 777% do 1777% przez 7 uderzeń
• Runa – Nagłe uderzenie

• Obrażenia od broni zwiększono z 777% do 2309% przez 7 uderzeń

• Runa – Wielostronne uderzenie

• 2 dodatkowe uderzenia wydłużają całkowity czas działania zaklęcia (co wydłuża czas, podczas którego postać jest odporna na obrażenia)

• Runa – Boski szturm

• Obrażenia od broni zwiększono ze 111% do 254%

Powalający podmuch

• Runa – Władca wichrów

• Wydłużono czas działania wiru z 10 do 20 sekund

Porywista szarża

• Obrażenia od broni zwiększono z 50% do 85%

Fala światła

• Obrażenia od broni zwiększono z 215% do 390%
• Runa – Ściana światła

• Obrażenia od broni od pierwszego uderzenia zwiększono z 312% do 566%

• Runa – Eksplozja światła

• Obrażenia od broni zwiększono z 285% do 430%

• Runa – Filar starożytnych

• Obrażenia od broni zarówno od pierwszego uderzenia, jak i następującej z opóźnieniem eksplozji zwiększono z 210% do 280%

Droga stu pięści

• Liczba generowanych punktów siły duchowej została zwiększona z 6 do 8
• Runa – Pięści furii

• Teraz zadaje 100% obrażeń od broni przez 5 sekund

• Umiejętności pasywne

Niezrównana dusza

• Teraz generuje 1 punkt siły duchowej na sekundę

Lekki krok

• Premia do szybkości ruchu nie wlicza się do 25% maksimum premii do szybkości ruchu

Droga strażnika

• Zwiększono premię do generowania siły duchowej przy korzystaniu z broni dwuręcznej z 25% do 35%

• Poprawki błędów

Eksplodująca dłoń

• Naprawiono błąd, który pozwalał graczom zdobywać liczne rzadkie przedmioty upuszczane przez pojedynczych czempionów lub grupy potworów rzadkich, gdy zabijało się pozostałe stwory z grupy z jednoczesnym wykorzystaniem eksplodującej dłoni

Mistyczny sojusznik

• Wszystkie odmiany mistycznego sojusznika są przywoływane z maksymalną liczbą punktów życia

Fala światła

• Poprawiono błąd, który powodował, że przeciwnicy pod wpływem fali światła nie zawsze otrzymywali pełne obrażenia

Szaman

• Ogólne

• Zwiększono podstawową regenerację many z 20 punktów na sekundę do 45 na sekundę
• Animacje rzucania wymienionych poniżej zaklęć zostały zmienione, aby efekty pojawiały się wcześniej, dzięki czemu postać może się ruszać szybciej: kwasowa chmura, trupie pająki, ognista bomba, rój szarańczy, zatruta • strzałka, szarżujący zombie
• Umiejętności aktywne

Kwasowa chmura

• Zwiększono zasięg z 45 metrów do 50 metrów
• Obrażenia zwiększono do 115% obrażeń od broni plus 150% obrażeń od broni przez 3 sekundy (ze 100% obrażeń od broni plus 75 obrażeń od broni przez 3 sekundy); teraz działa także na kwaśny deszcz
• Runa – Kwasowy śluz

• Teraz zwiększa podstawowe obrażenia kwasowej chmury do 115% obrażeń od broni
• Obrażenia od śluzowej broni zwiększono z 25% do 50% na sekundę

• Runa – Żrący kwas

• Teraz zwiększa podstawowe obrażenia kwasowej chmury do 115% obrażeń od broni i zadaje dodatkowe 300% obrażeń od broni przez 6 sekund

• Runa – Pocałunek śmierci

• Obrażenia od broni kwasowej chmury zwiększono z 110% do 126%
• Obrażenia od broni zadawane przeciwnikom, którzy pozostaną w obszarze działania, zostają zwiększone z 83% do 165% i są teraz zadawane przez 3 sekundy

• Runa – Trupia bomba

• Obrażenia od broni zwiększono z 200% do 230%
• Podczas rzucania kwasowej chmury szaman nie będzie już próbował podejść do celów, które znajdują się poza zasięgiem

Trupie pająki

• Będą teraz korzystać z premii do obrażeń krytycznych uzyskiwanych od gracza
• Mogą teraz aktywować dla gracza efekt punktów życia przy trafieniu
• Zauważają teraz wrogów z większej odległości
• Ścigając przeciwników mają zwiększoną szybkość
• Runa – Pajęcza królowa

• Obrażenia zwiększono z 16% obrażeń od broni przez 15 sekund do 630% obrażeń od broni przez 15 sekund
• Zaktualizowano opis, aby wyraźnie zaznaczyć, że w danym momencie można mieć tylko jedną pajęczą królową

Ogniste nietoperze

• Obrażenia od broni zwiększono z 150% do 180%
• Runa – Zarażone nietoperze

• Obrażenia od broni zwiększono z 225% do 270%

• Runa – Żarłoczne nietoperze

• Obrażenia od broni zwiększono z 280% do 350%

• Runa – Chmara nietoperzy

• Obrażenie zadawane przez nietoperze będą się teraz zwiększać o 20% (wcześniej było to 10%) co sekundę, aż do maksymalnej wartości 100% (wcześniej było to 50%)

Ognista bomba

• Obrażenia od broni zwiększono z 85% do 110% ((dotyczy to wszystkich run poza słupem ognia))
• Runa – Ognista jama

• Obrażenia zwiększono z 8% obrażeń od broni przez 3 sekund do 36% obrażeń od broni przez 3 sekundy
• Współczynnik proceduralny został zmniejszony z 0,67 do 0,067

• Runa – Słup ognia

• Obrażenia zwiększono z 140% obrażeń od broni przez 3 sekundy do 640% obrażeń od broni przez 6 sekund
• Zaktualizowano opis, aby wyraźnie zaznaczyć, że w danym momencie można mieć tylko jeden słup ognia

Monstrum

• Zwiększono szanse przetrwania monstrum:
• Maksymalna liczba punktów życia zależy teraz od maksymalnej liczby punktów życia gracza
• Na 60. poziomie monstrum otrzymuje dodatkowo 50% maksymalnej wartości punktów życia gracza
• Wprowadzono maksymalną liczbę obrażeń, jakie monstrum może otrzymać w pojedynczym ataku. Wartość ta zmienia się wraz z poziomem gracza i jest zmniejszana przez pancerz i odporności gracza
• Obrażenia od broni zwiększono z 25% do 100%, ale ataki nie mogą już aktywować efektów
• Runa – Dryblas

• Obrażenia od broni zwiększono z 32% do 130%

• Runa – Gniewny obrońca

• Obrażenia od broni zwiększono z 55% do 110%

• Runa – Mięśniak

• Obrażenia od broni zwiększono z 100% do 200%

Objęcia umarłych

• Teraz zadają 320% obrażeń od broni przez 8 sekund
• Runa – Śmierć znaczy życie

• Teraz ma 10% szansę na stworzenie kuli życia lub przywołanie psa zombie

Przerażenie

• Czas odnowienia skrócono z 20 do 16 sekund

Plaga ropuch

• Zmniejszono koszt many z 34 do 12 punktów

Zatruta strzałka

• Runa – Ciernista strzałka

• Zwiększono liczbę punktów many odzyskiwanych przy trafieniu z 24 do 29

• Runa – Ognista strzałka

• Obrażenia od broni zwiększono z 160% do 180%

Duchowa nawałnica

• Obrażenia od broni zwiększono z 190% do 230%
• Runa – Studnia dusz

• Obrażenia od broni zwiększono z 30% do 65% dla każdego dodatkowego pocisku

• Runa – Manitu

• Obrażenia zwiększono z 28% obrażeń od broni przez 20 sekund (w sumie 560% obrażeń od broni) do 1667% obrażeń od broni przez 20 sekund
• Zwiększono zasięg wyszukiwania z 20 do 30 metrów
• Współczynnik proceduralny został zmniejszony z 0,5 do 0,125
• Nie wyświetla już ikony wzmocnienia

Duchowa wędrówka

• Runa – Ognisty wstrząs

• Obrażenia od broni od wybuchu zwiększono z 85% do 310%, ale nie są już zwiększane przez szybkość ataku

• Runa – Rozdarcie

• Obrażenia zwiększono z 100% obrażeń od broni na sekundę do 450% obrażeń od broni przez 2 sekundy
• Dodano nowy efekt cząsteczkowy

Żniwa dusz

• Runa – Uwiąd

• Ograniczenie szybkość ruchu zwiększono z 60% do 80%

• Runa – Mściwy duch

• Obrażenia od broni zwiększono z 70% do 230%

Psy zombie

• Zwiększono szanse przetrwania psów zombie:
• Teraz otrzymują również 35% maksymalnej liczby punktów życia gracza
• Wprowadzono maksymalną liczbę obrażeń, jakie pies zombie może otrzymać w pojedynczym ataku. Wartość ta zmienia się wraz z poziomem gracza i jest zmniejszana przez pancerz i odporności gracza
• Czas odnowienia został skrócony z 60 do 45 sekund
• Runa – Wściekłe psy

• Współczynnik proceduralny został zmniejszony z 1,0 do 0,10

• Runa – Płonące ogary

• Współczynnik proceduralny został zmniejszony z 1,0 do 0,05

Ściana zombie

• Teraz zadaje 800% obrażeń od broni przez 5 sekund

Szarżujący zombie

• Runa – Trędowaty zombie

• Obrażenia zwiększono z 25% obrażeń od broni przez 3 sekundy do 240% obrażeń od broni przez 3 sekundy

• Runa – Fala zombie

• Obrażenia od broni zwiększono z 72% do 115% na zombie

• Umiejętności pasywne

Krąg życia

• Szansa na przywołanie psa zombie, gdy ginie przeciwnik, została zwiększona z 5% do 30%

Prawo śmierci

• Zwiększono liczbę odzyskiwanych punktów many i życia z 1% do 2% maksymalnych wartości, za każdym razem, gdy w pobliżu zginie przeciwnik

Napływ esencji

• Teraz przywraca ustaloną wartość many przez 10 sekund (na 60. poziomie to 49 punktów many)

Medium

• Czas działania krainy duchów skrócono z 3 sekund do 2 sekund
• Efekt uzdrawiania został zwiększony z 10% do 15% maksymalnej wartości punktów życia
• W krainie duchów gracze mogą przechodzić przez wrogów

• Poszukiwanie wizji

• Poszukiwanie wizji zostało zmienione i teraz zapewnia 30% zwiększonej regeneracji many przez 5 sekund po zadaniu obrażeń przez trupie pająki, ognistą bombę, plagę ropuch lub zatrutą strzałkę

Obrzędy plemienne

• Teraz działają także na monstrum, zbiorowy zamęt oraz psy zombie

• Poprawki błędów

• Dzika szarża

• Runa – Bezlitosny atak

• Czas odnowienia będzie teraz zmniejszony jedynie za cele trafione Dziką szarżą

Trupie pająki

• Runa – Skaczące pająki

• Pająki będą teraz skakać na wrogów, gdy tylko znajdą się w zasięgu

Czarownik

• Umiejętności aktywne

Nawałnica mocy

• Zmniejszono koszt pkt. mocy tajemnej z 20 do 16 punktów
• Obrażenia od broni zwiększono z 175% do 210%
• Runa – Śmiertelny rozkwit

• Pociski są teraz mniej chaotyczne

• Runa – Ładunki mocy

• Obrażenia od broni zwiększono z 150% do 180%

• Runa – Kaskada

• Obrażenia od broni zwiększono z 175% do 210%

Archont

• Czas działania spowolnienia wydłużono z 8 do 15 sekund
• Runa – Moc zniszczenia

• Obrażenia od broni zwiększono z 450% do 1600%

Diamentowa skóra

• Runa – Lustrzana skóra

• Zwiększono liczbę odbijanych obrażeń z 50% do 100%

• Runa – Trwała skóra

• Premia do czasu działania została wydłużona z 8 do 9 sekund

• Runa – Diamentowe odłamki

• Obrażenia od broni zwiększono z 155% do 210%

Porażenie

• Obrażenia od broni zwiększono z 80% do 90% (działa także na seryjne błyskawice, rozwidloną błyskawicę oraz sprzężenie mocy)
• Runa – Rozwidlona błyskawica

• Obrażenia od broni zwiększono z 46% do 55% na każdą błyskawicę

• Runa – Uderzenie błyskawicy

• Obrażenia od broni zwiększono z 80% do 86%

• Runa – Łuk elektryczny

• Obrażenia od broni zwiększono z 80% do 115%

Tornado energii

• Współczynnik proceduralny został zmniejszony z 0,25 do 0,125

Ognisty podmuch

• Runa – Opóźniony zapłon

• Obrażenia od broni zwiększono z 293% do 315%

Hydra

• Runa – Tajemna hydra

• Obrażenia od broni zwiększono z 28% do 60% na każdą tajemną kulę

• Runa – Elektryczna hydra

• Obrażenia od broni zwiększono z 34% do 64%

• Runa – Lodowa hydra

• Obrażenia od broni zwiększono z 31% do 36%
• Szerokość stożka zmieniono z 15 metrów i 60 stopni na 35 metrów i 30 stopni

• Runa – Ognista hydra

• Obrażenia od broni zwiększono z 22% do 67%

Pancerz lodu

• Zwiększa prawdopodobieństwo, że atakujący zostaną zamrożeni, a nie wyziębieni
• Runa – Krystalizacja

• Premia do pancerza za każdy poziom zostaje zwiększona z 15% do 30%

• Runa – Poszarpany lód

• Zwiększono obrażenia od zimna z 100% do 130% obrażeń od broni

Meteoryt

• Obrażenia od broni zwiększono z 200% +60% przez 3 sekundy do 260% + 60% przez 3 sekund
• Runa – Płynny ogień

• Obrażenia od broni zwiększono z 260% +78% przez 3 sekundy do 390% + 90% przez 3 sekundy

• Runa – Deszcz meteorytów

• Obrażenia od broni zwiększono z 80% do 104% na każdy mały meteoryt

• Runa – Kometa

• Obrażenia od broni za pierwsze trafienie zwiększono z 240% do 312%

Porażający impuls

• Runa – Ogniste wiązki

• Obrażenia od broni zwiększono ze 136% do 152%

• Runa – Błyskawiczne zespolenie

• Liczba punktów mocy tajemnej przywracana przez każdy impuls została zwiększona z 2 do 3

Widmowe ostrza

• Runa – Powalające ostrza

• Teraz spowalnia szybkość ruchu wrogów o 80% przez 1 sekundę (zamiast 5% szansy na odrzucenie i spowolnienie szybkości ruchu wrogów o 60% przez 1 sekundę)

• Runa – Ogniskujące ostrza

• Liczba punktów mocy tajemnej przywracana przy trafieniu została zwiększona z 1 do 3

Teleportacja

• Runa – Zagłada

• Obrażenia od broni zwiększono z 75% do 265%

• Poprawki błędów

Zimna krew

• Zaktualizowano opis, aby wszystkie obrażenia zadawane zamrożonym i wychłodzonym celom są zwiększone o 20%, a nie tylko obrażenia od zimna (działanie umiejętności nie zmieniło się)

Rzemiosło

• U kowala dodano zakładkę naprawy

• Poprawki błędów
• Schematy łączenia ametystów i szmaragdów nie powinny już mieć literówek w wersji angielskiej

Towarzysze

• Po opuszczeniu rozgrywki wieloosobowej automatycznie przywrócony zostanie towarzysz ostatnio używany podczas gry jednoosobowej
• Zmniejszono częstotliwość odtwarzania opcji dialogowych towarzyszy

Przedmioty

• Dla wszystkich afiksów poziomów 60-62 zwiększono minimalne i maksymalne wartości maksymalnych obrażeń

• Przedmioty poziomu 63 wciąż będą miały potencjalnie największe wartości zadawanych obrażeń w grze, ale różnica pomiędzy przedmiotami 60-62 i 63 nie będzie już tak duża, jak wcześniej
• Ważne: To dotyczy tylko przedmiotów, które zostaną stworzone lub zdobyte po aktualizacji 1.0.4

• Dwuręczna broń do walki wręcz będzie teraz bardziej użyteczna:

• Dwuręczna broń do walki wręcz będzie teraz mogła mieć własne afiksy dla podstawowych statystyk, a także większe wartości obrażeń (w porównaniu do jednoręcznej broni do walki wręcz)
• Wartości podstawowych statystyk została zwiększona o około 70%
• Ważne: nie dotyczy to dwuręcznej broni dystansowej

• Uwaga: ta zmiana dotyczy wyłącznie przedmiotów utworzonych lub znalezionych w grze po wprowadzeniu aktualizacji 1.0.4
• Dodatkowe zmiany afiksów dla dwuręcznej broni do walki wręcz:

• + do obrażeń krytycznych, pkt. życia przy trafieniu, pkt. życia po zabiciu oraz kradzież życia mogą teraz osiągać 200%
• Ważne: nie dotyczy to dwuręcznej broni dystansowej
• Dodatkowe zmiany afiksów dla dwuręcznej broni do walki wręcz:

• Wszystkie przedmioty do lewej ręki (mojo, kule, kołczany i tarcze) mogą teraz mieć siłę, zręczność, inteligencję oraz witalność w takim samym zakresie jak pancerze i broń.

• Ważne: dotyczy to tylko przedmiotów do lewej ręki, które zostaną stworzone lub zdobyte po aktualizacji 1.0.4

• Przedmioty do lewej ręki mogą teraz mieć zmniejszone wymagania co do poziomu
• Szansa na wypadanie kołczanów została zmniejszona
• + do maksimum furii i + do maksimum siły duchowej nie mogą już zostać wylosowane dla broni dystansowej
• Maksymalna wartość bloku na tarczach 59 poziomu i wyższych została zmieniona, aby wszystkie zapewniały taką samą maksymalną wartość bloku
• Koszty naprawy zostały obniżone o wartość do 25% dla przedmiotów pomiędzy poziomem 53 i 63
• Szansa na uzyskanie broni ze stojaka znowu wynosi 100%, ale najprawdopodobniej będzie to zwykły przedmiot (biały lub szary)
• Z obiektów, które można zniszczyć znowu mogą wypadać przedmioty
• Kolor tekstu dla klejnotów, mikstur, stron rzemieślniczych i ksiąg, które upuszczanych na ziemię został zmieniony z białego na jasnoniebieski
• Maksymalna wielkość stosu klejnotów została zwiększona z 30 do 100
• Odgłos wypadającego klejnotu będzie teraz wyraźniejszy
Przedmioty legendarne

• Wprowadzono dość znaczne zmiany dotyczące przedmiotów legendarnych:

• Dla ponad 50 przedmiotów legendarnych i z zestawów dodano niestandardowe efekty
• Wszystkie przedmioty legendarne będą teraz miały przynajmniej jeden z wymienionych poniżej afiksów, co ma gwarantować odpowiednią wartość obrażeń: + do obrażeń od żywiołów, + do szybkości ataku, + do obrażeń krytycznych, +% do obrażeń, z gniazdem
• Wartości afiksów dla przedmiotów legendarnych nie będą już zmniejszane i będą losowane z maksymalnym potencjałem
• W przypadku wielu przedmiotów legendarnych zwiększono liczbę afiksów do 6
• Przedmioty legendarne bazujące na przedmiotach unikalnych z poprzednich gier Diablo zostały zmodyfikowane, aby ich statystyki były bardziej zbliżone do oryginałów
• Zwiększona została szansa wylosowania legendarnego przedmiotu o poziomie poniżej 50.
• Do gry dodane zostały przedmioty legendarne poziomu 63.
• Legendarne zestawy

• Części zestawów poziomu 61. zostały zmienione na poziom 63. (za wyjątkiem pierścieni i amuletów), a ich podstawowe statystyki zmienione z późnego piekła/wczesnego inferno na późne inferno
• Każdy przedmiot z zestawu przeznaczonego dla konkretnej klasy ma jej podstawową statystykę

• Przywołane stworzenia

• Stworzenia przywołane przez efekt działania legendarnego przedmiotu powinny teraz podążać za graczem lub towarzyszem, który tego przedmiotu używa
• Stworzenia przywołane przez efekt działania legendarnego przedmiotu powinny teraz być podobny poziom świadomości, co towarzysze
• Stworzenia przywołane przez efekt działania legendarnego przedmiotu powinny teraz mieć poziom określony przez poziom przedmiotu legendarnego

• Prosimy pamiętać, że te zmiany dotyczą tylko nowych przedmiotów legendarnych, które zostaną wylosowane lub stworzone po wprowadzeniu aktualizacji 1.0.4. Przedmioty legendarne, które wylosowano lub stworzono przed wprowadzeniem aktualizacji 1.0.4 pozostaną niezmienione (dotyczy to także przedmiotów, które nie zostały jeszcze zidentyfikowane). Aby je wyróżnić, nowe przedmioty legendarne będą miały nieco inne nazwy i wygląd od tych, które wylosowano lub stworzono przed aktualizacją 1.0.4.

Handlarze

• Squirt została przeniesiona z Bazaru w Kaldeum do Ukrytego Obozu, ponieważ usłyszała, że tam jest większy popyt na mikstury lecznicze

Poprawki błędów

• Legendarne przedmioty (te sprzed, jak i po aktualizacji 1.0.4) z afiksem + do szybkości ataku powinny teraz działać poprawnie
• Przedmioty z dodatkową szansą na ogłuszenie przy trafieniu będą teraz miały końcówkę „zamroczenia” zamiast „spustoszenia”
• Przesunięto wiele skrzyń, z których mogły wypaść łupy w miejsca, skąd nie dało się ich podnieść, aby tak się nie działo
• Naprawiono błąd, który powodował, że z normalnych skrzyń w Twierdzy Bastionu wypadały przedmioty o poziomach zbyt niskich dla kategorii skarbu (z tych skrzyń będą teraz wypadać przedmioty takie same jak z innych normalnych skrzyń w grze)
• Naprawiono błąd, który pozwalał graczom widzieć właściwości niezidentyfikowanych przedmiotów

Potwory

• Zmieniono różne potwory w grze, aby doświadczenie i nagrody przyznawane za ich zabicie proporcjonalne do wysiłku, jakiego to wymaga

• Na przykład za pokonanie diablików i żądeł udręki przyznawane będzie mniej PD i będą one upuszczać mniej przedmiotów, podczas gdy za pokonanie wojowników lacuni gracze otrzymają więcej PD oraz przedmiotów

• Liczba punktów doświadczenia za pokonanie potworów poziomów 61-63 została zwiększona o około 60%
• Zaktualizowano efekty graficzne wielu zdolności potworów, aby były czytelniejsze dla gracza
• Normalne potwory powinny teraz upuszczać przedmioty magiczne (niebieskie) i rzadkie (żółte) około 4 razy częściej, niż do tej pory
• Liczba dodatkowych punktów życia przyznawanych potworom w rozgrywkach wieloosobowych została zmniejszona do 75% na każdego dodatkowego gracza dla wszystkich poziomów trudności

• Normalny: (bez zmian)
• Koszmar: z 85% do 75%
• Piekło: z 95% do 75%
• Inferno: z 105% do 75%

• Obrażenia, wartości punktów życia oraz szanse na upuszczenie magicznych przedmiotów na poziomie infernalnym zostały zmienione w następujący sposób:

• Normalne potwory mają teraz znacznie większą szansę na upuszczenie magicznych (niebieskich) i rzadkich (żółtych) przedmiotów
• Akt I

• Liczba punktów życia potworów elitarnych została zmniejszona o 11%

• Akt II

• Liczba punktów życia potworów normalnych została zwiększona o 4%
• Liczba punktów życia potworów elitarnych została zmniejszona o 8%
• Ogólne obrażenia zadawane przez wszystkie potwory zostały zmniejszone o 8%

• Akt III i Akt IV

• Liczba punktów życia potworów normalnych została zwiększona o 10%
• Liczba punktów życia potworów elitarnych została zmniejszona o 2,5%
• Ogólne obrażenia zadawane przez wszystkie potwory zostały zmniejszone o 15%

• Obrażenia zadawane przez kręgowija, zerwiłba oraz szybkiego zerwiłba zostały zmniejszone o około 37%
• Zmieniono nieco liczbę punktów życia i jakość przedmiotów wypadających z Mięsnego Jeża
• Kolcozwierze w Zawilgoconej piwnicy będą teraz upuszczać mniej dodatkowego złota (ale i tak będą upuszczać go więcej, niż inne kolcozwierze) i w konfrontacji z graczem powinny robić się wrogie
• Dystansowe potwory z Klanu Krwi powinny teraz uciekać rzadziej i na mniejsze odległości
• Dystansowe potwory z Klanu Księżyca powinny teraz uciekać na mniejsze odległości
• Wężowi czarodzieje będą teraz mogli atakować wręcz
• Wyładowanie elektryczne wężowych czarodziejów może teraz być maksymalnie aktywne przez 7 sekund
• Skalne czerwie powinny się teraz zakopywać znaczniej rzadziej po tym, jak już pojawią się na powierzchni, a po zakopaniu się znacznie szybciej wychodzą na powierzchnię
• Pociski sukkuba można teraz spowolnić
• Opancerzone potwory (np. demoniczni trzęsiciele) powinni teraz rzadziej aktywować tarcze i wpadać w szał. Dodatkowo w szale nie będą zadawać zwiększonych obrażeń
• Opętane potwory nie będą już mogły pojawiać z afiksem iluzjonisty
• Szybkie mumie (zdradzeni, przeklęci i bluzgacze) nie będą już mogły pojawiać z afiksem iluzjonisty
• Zwierzaki i towarzysze powinni teraz otrzymywać tylko 10% obrażeń od zatrutej chmury śmierci szybkich mumii
• Heroldowie zarazy nie będą już atakować zwierzaków i towarzyszy
• Na pierwszym i trzecim poziomie Podziemi Leoryka może się teraz pojawić w sumie pięć potworów unikalnych
• Zmniejszono szansę na pojawienie się rzadkiej grupy szkieletów na Cmentarzu Porzuconych z 50% do 20%
• Samotny szaman – czempion w demonicznym trebuszu nie jest już uznawany za czempiona
• Goblin skarbnik nie będzie się już pojawiał na Drodze do Alkarnus i Starożytnej ścieżce
Czempioni i potwory rzadkie

• Czempioni i potwory rzadkie nie będą już wpadać w szał po długiej walce i nie będą już leczyć się do pełnej wartości punktów życia po wyjściu z walki
• Zniewalacz nie może się już pojawiać mając zdolności odrzucenie, koszmar czy przyciągnięcie
• Nie ma już afiksu „nietykalne sługi”
• Obrażenia od ognistych łańcuchów zostały zmniejszone o 20%
• Potwory z afiksem „koszmar” będą sprawiały, że gracz stanie się odporny na strach przez 6 sekund po tym, jak zostanie na niego rzucony strach
• Potwory z afiksami „zaraza”, „zamrażanie”, „moździerz” będą teraz zadawać tylko 10% obrażeń zwierzakom i towarzyszom
• Potwory z afiksem „osłona” nie będą jej już aktywować, jeżeli zostaną same na danym obszarze, a ponadto w danym momencie tylko jeden potwór w grupie może się znajdować pod wpływem osłony
• Miejsca pojawiania się tajemnych promieni zostały nieco zmienione, aby znajdowały się w większych odległościach od siebie, a zadawane przez nie obrażenia zostały zmniejszone o około 30%
• Czempioni i rzadkie opętańce upadłych zostały usunięte z obu podziemi Zoltuna Kulla
• Czempioni i rzadkie potwory z kategorii rój mają teraz bardziej charakterystyczny wygląd

Poprawki błędów

• Pociski wystrzeliwane z moździerza nie powinny już lądować w obrębie martwej strefy wokół potwora
• Potwory z afiksem mur nie powinny już tworzyć murów bezpośrednio na graczach
• Potwory z afiksami zaraza, tajemne zaklęcie, elektryczność nie będą już dysponować odpornością (odpowiednio) na obrażenia od trucizny, mocy tajemnej i błyskawic
• Afiksy czempionów i rzadkich szamanów Mrocznego Księżyca będą teraz poprawnie wyświetlane
• Zdolność szamana mrocznego księżyca: „wzmocnienie”, będzie teraz poprawnie zmniejszać wszystkie rodzaje otrzymywanych obrażeń
• Szarża opresora nie będzie już zadawać graczom obrażeń dwa razy
• Berserkerzy mają teraz odpowiednią dla czempionów „niebieską poświatę”
• Za pokonanie grupy czempionów pod koniec wydarzenia „Odzyskana reputacja” Kyra Zbrojmistrza gracze będą teraz otrzymywać łupy i doświadczenie
• Za pokonanie szkieletów (zwykłych i czempionów), które pojawiają się ze skrzyni ze skarbami podczas zasadzki zombie, w trakcie wydarzenia w Akcie I, na 4. poziomie katedry będą teraz przyznawane łupy i punkty doświadczenia
• W zasadzce kozłoludów na Polach Niedoli będzie się teraz pojawiać grupa czempionów (a nie tylko jeden)
• Aspekt Grozy będzie upuszczał rzucał co najmniej jeden przedmiot magiczny (niebieski), a jego klony będą upuszczać tylko kule zdrowia
• Skrzydlaty molok nie będzie już robił się niewidzialny i niemożliwy do wybrania na cel
• Obrażenia zadawane przez wydętego malachora zostały znormalizowane i powinny być zbliżone do obrażeń zadawanych przez inne odmiany tego typu potworów
• Zabicie iluzji Sardara nie będzie już wyzwalać zakończenia misji „Skarb Sardara: Zabij Sardara”; zadanie będzie teraz kończone po zabiciu Sardara (będzie się tak dziać, ponieważ Sardar nie jest już iluzjonistą i będzie się pojawiać z afiksami wampiryzm oraz koszmar)
• Unikanie potężnych uderzeń berserkerów Trójcy powinno być znacznie łatwiejsze
• Obrażenia zadawane wraz z upływem czasu nie będą już powodować, że określone potwory nie upuszczały kul zdrowia
• Gracz zabity przez potwora z afiksem „odbicie obrażeń”, będzie mógł opuścić zwłoki i zostać wskrzeszony przez innych graczy
• Poprawiono błąd, który powodował, że potwory dysponujące mocami kilku afiksów ignorowały czasy odnowień tych mocy
• Poprawiono błąd, który powodował, że w Akcie II, na Płaskowyżu Skowytów nie mogło się pojawić wiele potworów unikalnych. (Dzięki temu gracze mogą zdobyć osiągnięcie „Unikalna kolekcja”)

Zadania

• Gracze będą teraz otrzymywać wszystkie nagrody w złocie i doświadczeniu za wypełnienie po raz pierwszy każdej misji na poziomach normalnym, koszmarnym, piekielnym oraz infernalnym (za ukończenie misji na poziomie Inferno można otrzymać jedynie złoto)
• Gracze nie będą już otrzymywać nagrody za wykonane zadanie po otwarciu wejścia do Zalanego przejścia. Zamiast tego będą otrzymywać nagrodę po ukończeniu „Zabij Gavina Złodzieja”, co ma miejsce chwilę później
Poprawki błędów

• W oknie wyboru zadania będzie teraz poprawnie wyświetlone ostatnio wykonane zadanie lub jego krok, wraz ze wszystkimi krokami, które do niego prowadzą
• Zadanie „Szlakiem Sabatu: Porozmawiaj z Karyną” będzie się teraz automatycznie aktualizować do „Szlakiem Sabatu: Znajdź kostur kazrów” (nawet jeżeli gracze nie rozmawiali z Karyną) po rozpoczęciu scenki przy zaginionym wozie
• Dzięki temu po kliknięciu na wozie gracze będą mogli otrzymać nagrodę za wykonanie zadania
• Gracze nie będą już otrzymywać portalu miejskiego jako nagrodę za wielokrotne ukończeni zadania: „Rozbita korona: Zabierz koronę Króla Szkieletów z Ołtarza Kanclerza”, tylko złoto i punkty doświadczenia
• Gracze nie będą już mogli przerwać obrzędów w trakcie zadania „Niszczejąca wieża: Zbadaj Lykeion”, co uniemożliwiało wykonanie zadania
• Vendel Płatnerz nie może zostać już zabity przez elementy środowiska podczas wydarzenia „Skradziona pochwa na miecz”
• Szybkie pominięcie scenki podczas zadania „Audiencja u cesarza: Porozmawiaj z cesarzem Hakanem II” nie będzie już powodować, że cel zadania nie był aktualizowany
• Moment przejścia podczas zadania „Światło Nadziei” został nieco zmieniony

Interfejs użytkownika

• Umiejętności można przeciągać i upuszczać w trybie wyboru tylko wtedy, gdy otwarte jest okno umiejętności
• Wartości odporności będą teraz brane pod uwagę podczas obliczania wartości „Obrony” przedmiotów
• Gdy gracz anuluje okno handlu, będzie to także dotyczyć przedmiotów znajdujących się pod kursorem
• Po kliknięciu „Akceptuj” w oknie handlu będą teraz dwie sekundy opóźnienia, jeżeli którykolwiek z graczy wprowadzi jakieś zmiany
Poprawki błędów

• Przytrzymanie klawisza CTRL, gdy kursor myszy znajduje się nad przedmiotem leżącym na ziemi nie będzie już powodować, że przedmiot z klejnotami wyglądał, jak gdyby gniazda były puste
• Gracze nie będą już rozłączani z grą, jeżeli do kółka myszki zostanie przypisana funkcja „Zamknij wszystkie aktywne okna”

Mac

• Wyświetlacze Retina są teraz w pełni obsługiwane
• W grze dostępne są teraz rozdzielczości dopasowane do proporcji ekranów Maców
• Przełączanie pomiędzy oknem, a trybem pełnoekranowym odbywa się teraz szybciej
• Dodano menu „Pomoc”, aby gracze mogli szybciej trafić na odpowiednią stronę pomocy technicznej
• Dodano element menu, który graczom pozwala kopiować informacje systemowe do schowka
• Dodano element menu, który ujawnia w wyszukiwarce różne pliki i foldery gry
Poprawki błędów

• Wybranie domyślnej rozdzielczości w opcjach graficznych spowoduje teraz przywrócenie prawidłowej rozdzielczości
• Po zmianie ustawienia rozdzielczości w trybie okna (pełnego ekranu) rozdzielczość będzie teraz zmieniana poprawnie

Usunięte błędy

• Postacie poziomu 60. nie będą już otrzymywać komunikatu „+PD” po podniesieniu nowego wpisu do dziennika
• Zmniejszono szansę na pojawienie się jednocześnie kilku kapliczek na drugim poziomie Ogrodów Nadziei
• Naprawiono błąd, który powodował, że w Świętym Sanktuarium nie pojawiały się niektóre pola, przez co gracze nie byli w stanie dostać się do skrzyni ze skarbami
• Naprawiono błąd, który sprawiał, że licznik FPS w grze (Ctrl-R) wyświetlał niewłaściwą liczbę klatek na sekundę

Dział w budowie!

pauza-graficzna-dol

Opublikowany: 25 grudnia 2012 - Ostatnia zmiana: 16 października 2016