Aktualizacja Reaper of Souls 2.1.2

strzalka-lewo.Wróć do Listy aktualizacji Reaper of Souls
bigtoppatch212

Aktualizacja 2.1.2 dla Diablo III w wersji PC/Mac została już wprowadzona na europejskich serwerach! Sprawdźcie informacje na jej temat, aby poznać pełną listę zmian.

Informacje o aktualizacji 2.1.2 dla Diablo III, wersja 2.1.2.28709

Lista znanych błędów dostępna jest na amerykańskim forum zgłaszania błędów.

Spis treści:

Ogólne
Klasy
Barbarzyńca
Łowczyni demonów
Mnich
Szaman
Czarownica
Przedmioty
Przedmioty klasowe
Nowe sezonowe przedmioty legendarne
Poprawki błędów
Osiągnięcia
Tryb przygodowy
Zlecenia i wydarzenia
Szczeliny Nefalemów
Poprawki błędów
Rzemiosło
Towarzysze
Potwory

OGÓLNE

Kiedy goblin skarbnik zdoła uciec lub zostanie zabity, w oknie czatu wyświetli się teraz stosowne powiadomienie.
Gracze nie mogą już rozpocząć potyczki, jeśli otwarta jest Głęboka Szczelina, do której wejście opłacili.
Afiks „Zabicie potwora zapewnia dodatkowo X PD” będzie teraz skalowany odpowiednio do poziomu trudności.
Leczenie
Współczynnik „Leczenie” na karcie postaci został zastąpiony przez „Regenerację”.
Nowy współczynnik przedstawia szacunkową wartość wytrzymałości, którą wasza postać powinna być w stanie odzyskać w czasie walki; jest ona obliczana w oparciu o leczenie, życie i wytrzymałość.
Wartość leczenia wciąż będzie wyświetlana na karcie postaci, kiedy gracz najedzie kursorem myszy na współczynnik regeneracji.
Zwiększono liczbę punktów życia za witalność z 67 do 70.
Zwiększono podstawową liczbę punktów życia na poziomie 70.
Zredukowano skuteczność leczenia zapewnianego przez kule zdrowia.
Zwiększono liczbę punktów życia zwierzaków i towarzyszy.
Opcje społecznościowe
Całkowita liczba graczy w społeczności oraz w czacie społecznościowym będzie teraz wyświetlana na stronie składu.
Informacje dotyczące graczy zalogowanych do gry, wyświetlane na stronach składu klanu oraz społeczności, są teraz bardziej szczegółowe.
Na liście członków klanu będzie się teraz wyświetlać, jak długo dany gracz znajduje się poza siecią.
Można teraz poszeregować graczy na liście klanu według długości ich nieobecności poza siecią.

Powrót na górę
KLASY

Ogólne
Wprowadzono usprawnienia do systemu priorytetów dla umiejętności, które wykorzystują osłony (przechytrzenie śmierci, tarcze pochłaniające obrażenia oraz premie % do redukcji obrażeń).
Przywołańce
Niektóre ataki potworów, których gracze mieli z założenia unikać zadawały pełną ilość obrażeń przywołańcom. Obecnie te ataki będą zadawać mniej obrażeń przywołańcom.
Naprawiono błąd, który uniemożliwiał graczowi leczenie przy pomocy afiksu „punkty życia za zabicie”, jeśli wróg został zabity przez przywołańca.

Powrót na górę

Barbarzyńca
Umiejętności aktywne
Amok
Runa – Forpoczta
Szybkość ruchu zwiększono z 15% do 25%.
Dzika Szarża
Runa – Waleczność
Runa została przeprojektowana.
Teraz zapewnia dwa ładunki Dzikiej Szarży.

Powrót na górę

Łowczyni demonów
Umiejętności aktywne
Czakram
Runa – Czakram Węża
Zmieniono typ obrażeń z trucizny na obrażenia od zimna.
Ogień Osłaniający
Runa – Pożegnalny Prezent
Zmieniono typ obrażeń z trucizny na obrażenia fizyczne.
Granat
Runa – Granaty gazowe
Runa została usunięta.
Runa została zastąpiona przez „Granat Zimna”.
Pozostawia na ziemi obszar zimna, który wyziębia przeciwników na 3 sek.
Zadaje obrażenia od zimna.
Wielostrzał
Runa – Ogień Zaporowy
Runa została przeprojektowana.
Obecnie powoduje odrzucenie przez Wielostrzał dwóch przeciwników, którzy zostali trafieni jako pierwsi.
Wartownik
Umiejętność została przeprojektowana.
Zlikwidowano czas odnowienia.
Posiada obecnie 2 ładunki i czas ponownego naładowania umiejętności wynoszący 8 sek.
Redukcja czasu odnowienia wpływa na czas ponownego naładowania umiejętności.
Koszt nienawiści został zmniejszony z 30 do 20 punktów.
Zasłona Dymna
Wydłużono czas odnowienia z 2 sek. do 3 sek.
Runa – Duszący Gaz
Runa została usunięta.
Runa została zastąpiona przez runę „Zasłona Dymna”.
Usuwa koszt dyscypliny.
Wydłuża czas odnowienia do 8 sek.
Kolczasta Pułapka
Runa – Wielokrotny Wybuch
Zmieniono typ obrażeń z trucizny na obrażenia od zimna.
Umiejętności pasywne
Inżynieria
Premia została przeprojektowana.
Obecnie zwiększa maksymalną liczbę ładunków oraz aktywnych Wartowników z 2 do 3.
Nocny Łowca
Premia została przeprojektowana.
Powoduje teraz generowanie 4 dodatkowych punktów nienawiści przez umiejętności podstawowe.

Powrót na górę

Mnich
Umiejętności aktywne
Objawienie
Poprawki błędów
Naprawiono błąd, który powodował, że gracze mogli utknąć w ścianie po teleportacji przy pomocy Objawienia.

Powrót na górę

Szaman
Umiejętności aktywne
Opętanie
Runa – Duchowy Chwyt
Runa została usunięta.
Runa została zastąpiona przez „Trującego Ducha”.
Powoduje teraz, że opętani wrogowie otrzymują o 20% zwiększone obrażenia ze wszystkich źródeł.
Zmieniono typ obrażeń z zimna na obrażenia od trucizny.

Powrót na górę

Czarownica
Umiejętności aktywne
Hydra
Znacznie zwiększa liczbę ataków wykonywanych przez Hydrę przy każdym użyciu tej umiejętności.
Współczynnik szybkości ataku wpływa teraz na szybkość, z jaką atakuje każda głowa Hydry.
Obrażenia od broni zmniejszono z 195% do 165%.
Runa – Tajemna Hydra
Obrażenia od broni zmniejszono z 245% do 205%.
Runa – Spopielająca Hydra
Obrażenia zadawane z upływem czasu nie są już skalowane ze względu na szybkość ataku.
Obrażenia od broni zmniejszono z 185% do 155%.
Runa – Lodowa Hydra
Obrażenia od broni zmniejszono z 275% do 255%.
Runa – Elektryczna Hydra
Obrażenia od broni zmniejszono z 305% do 255%.
Runa – Ognista Hydra
Obrażenia od broni zmniejszono z 400% do 330%.

Powrót na górę
PRZEDMIOTY

Zwiększono wartość punktów życia przy trafieniu oraz szybkość regeneracji życia o 25% na wszystkich poziomach.
Zwiększono częstotliwość występowania najrzadszych przedmiotów legendarnych w grze.
Wielkość stosu materiałów rzemieślniczych została zwiększona z 1000 do 5000.
Do gry dodane zostały prastare przedmioty legendarne.
Prastare przedmioty legendarne są potężniejszymi wersjami przedmiotów legendarnych.
Prastare przedmioty legendarne losują dla pewnych afiksów wartości o zwiększonym zakresie.
Prastare mojo, kule i tarcze otrzymają podczas losowania zwiększone wartości obrażeń lub bloku tarczą.
Prastare przedmioty legendarne mogą się teraz pojawiać na poziomie trudności Udręka I i wyżej.
Szansa na wypadnięcie przedmiotów zwiększa się z każdym poziomem Udręki.
Każdy przedmiot legendarny lub wchodzący w skład zestawu może teraz pojawić się wśród łupów lub zostać wykonany jako prastary przedmiot.
Istnieje szansa, że zakupione u Kadali przedmioty legendarne lub wchodzące w skład zestawu będą prastarymi przedmiotami.
Obrączka Niewypowiedzianych Tajemnic
Przedmiotu nie będzie już można znaleźć.
Bezdenna Mikstura Strachu
Nowa mikstura legendarna.
Po użyciu wrogów znajdujących się w promieniu 12 metrów ogarnia strach na 3-4 sek.
Siewca Nienawiści
Współczynniki proceduralne nie będą już wpływać na moc legendarną tego przedmiotu.
Teraz będzie mógł się aktywować częściej.
Kilka istniejących przedmiotów legendarnych otrzymało unikalne legendarne moce.
Uwaga: istniejące przedmioty nie zostaną objęte opisanymi zmianami. Tylko nowe wersje tych przedmiotów otrzymają dodatkową moc legendarną.
Rozbita Korona
Dodano moc legendarną.
Za każdym razem, gdy gracz otrzymuje w łupach klejnot, otrzymuje również dodatkowo klejnot tego samego typu, jaki został osadzony w gnieździe tego przedmiotu
Dodatkowy klejnot będzie tej samej jakości, co klejnot pierwotnie otrzymany w ramach łupu.
Przedmioty klasowe
Barbarzyńca
Dziedzictwo Raekor
Premia za zebranie 2 elementów zestawu
Pierwszy wróg trafiony Dziką Szarżą otrzyma dodatkowe 100% obrażeń.
Premia za zebranie 4 elementów zestawu
Dzika Szarża zyskuje efekty wszystkich run.
Premia za zebranie 5 elementów zestawu
Wrogowie trafieni Dziką Szarżą otrzymują 3000% obrażeń od broni przez 3 sekund.
Uwaga: te obrażenia z upływem czasu nie mogą wywołać efektu obrażeń krytycznych. Szansa na trafienie krytyczne oraz obrażenia od trafień krytycznych będą wliczone w obrażenia z upływem czasu.
Łowca demonów
Wcielenie Marudera
Uzasadnienie wprowadzenia zmian: Zmiany te mają na celu przeniesienie dużej części obrażeń z wieżyczek na łowcę demonów, aby promować aktywniejszą rozgrywkę. Po przyzwyczajeniu do nowego stylu gry zmiany te powinny lekko zwiększyć skuteczność postaci.
Zestaw został przeprojektowany
Premia za zebranie 2 elementów zestawu
Użycie umiejętności Kompan przywołuje do ciebie zwierzęcych kompanów każdego typu.
Premia za zebranie 4 elementów zestawu
Wartownicy używają teraz umiejętności wykorzystujące nienawiść w tym samym czasie, co łowca demonów.
Premia za zebranie 6 elementów zestawu
Twoje zdolności generujące zasób podstawowy oraz Czakram, Strzała Odłamkowa, Przebicie i Wielostrzał zadają 100% obrażeń za każdego aktywnego Wartownika.
Poskramiacz Piekieł
Kolczatki, Wartownicy oraz Kolczaste Pułapki przyzwane przez ten przedmiot nie mogą już przekraczać ograniczeń dla tych umiejętności.
Mnich
Strój Małpiego Króla
Uwaga dotycząca metodologii: mnich z czterema elementami zmodyfikowanego zestawu Strój Małpiego Króla powinien osiągać taki sam lub nawet lepszy czas i poziom w Głębokich Szczelinach tylko po niewielkich zmianach dodatkowego wyposażenia, konfiguracji i stylu gry. Po osiągnięciu optymalnych statystyk przy nowych premiach za zebranie części opisywanego zestawu, mnisi powinni łatwiej (lub przynajmniej częściej) osiągać lepszy czas i poziom w Głębokich Szczelinach.
Premia została przeprojektowana.
Premia za zebranie 2 elementów zestawu
Użycie Uderzenia Cyklonu, Eksplodującej Dłoni, Kopnięcia z Półobrotu, Porywistej Szarży oraz Fali Światła sprawia, że pojawia się sobowtór, który prowokuje pobliskich przeciwników, a następnie wybucha, zadając 1000% obrażeń od broni.
Eksplozja sobowtóra zadaje teraz obrażenia tego samego typu, co żywioł dla którego najwyższą premię posiada dana postać.
Premia za zebranie 4 elementów zestawu
Kiedy sobowtór wybuchnie, gracz otrzyma premię, która na 3 sek. zwiększa obrażenia od Uderzenia Cyklonu, Eksplodującej Dłoni, Kopnięcia z Półobrotu, Porywistej Szarży oraz Fali Światła o 500% przez 3 sekundy.
Błyskotki Sunwuko
Teraz podczas losowania statystyk otrzymują gwarantowane wolne gniazdo zamiast premii do szybkości ataku.
Szaman
Upiorne Oblicze
Poprawki błędów
Teraz Zatrute Strzałki wystrzelone przez Fetysze powinny otrzymywać poprawną procentową premię do obrażeń od bohatera.
Czarownik
Ozdoby Ognistego Ptaka
Premia za zebranie 6 elementów zestawu
Efekt zadawania nieskończonych obrażeń z upływem czasu nie rani już Strażników Szczelin, jeśli gracz znajduje się za daleko.
Ponowne znalezienie się gracza w dozwolonej odległości spowoduje wznowienie zadawania obrażeń.
Nowe sezonowe przedmioty legendarne
Uwaga: przedmioty sezonowe będą dostępne wyłącznie dla postaci sezonowych do zakończenia sezonu 2.
Dodano nowe legendarne klejnoty.
Ezoteryczna Alteracja
Zwiększa redukcję obrażeń niefizycznych o 10%.
Każdy stopień ulepszenia: +0,5% do redukcji obrażeń niefizycznych.
25 stopień ulepszenia: jeśli postać ma mniej niż połowę punktów życia, jej odporności na zimno, ogień, błyskawice, truciznę i moc tajemną wzrastają o 75%.
Klejnot Łatwości
Zabicie potwora zapewnia dodatkowo +500 PD.
Wartość ta zostaje pomnożona przez współczynnik trudności.
Ma to w założeniu stanowić ogromną liczbę PD dla niskopoziomowych postaci.
Przykładowo:
Na poziomie 1 potwór daje 40 PD.
Na poziomie 55 potwór daje 8700 PD.
Na poziomie 60 potwór daje 18700 PD.
Każdy stopień ulepszenia: +50 PD za każdego zabitego przeciwnika.
25 stopień ulepszenia: zmniejszenie wymaganego poziomu do 1.
Żołądek Ognistej Dzikobestii
Przywraca 10 000 pkt. życia na sek.
Każdy stopień ulepszenia: +1000 PŻ na sekundę.
Od 25 rangi: jeśli przez 4 sek. gracz nie odniesie żadnych obrażeń, zyskuje osłonę absorbującą ataki równą wartości 200% całkowitych PŻ na sek.
Przedmioty klasowe
Krzyżowiec
Pas ze Skarbca
Nowy legendarny pas.
Co 6-8 sek. na losowego wroga spada Bombardowanie.
Łowczyni demonów
Koniec Odysei
Nowy legendarny łuk.
Wrogowie uwięzieni Pętającym Strzałem otrzymują obrażenia ze wszystkich źródeł zwiększone o 20-25%.
Czarownica
Aureola Arlisy
Nowy pierścień legendarny
Pancerz Lodu zapewnia teraz redukcję obrażeń w walce wręcz o 50-60% i automatycznie wyzwala Novę Mrozu, kiedy gracz otrzymuje obrażenia równe 10% punktów życia.
Kilka istniejących klasowych przedmiotów legendarnych otrzymało unikalne legendarne moce.
Uwaga: istniejące przedmioty nie zostaną objęte opisanymi zmianami. Tylko nowe wersje tych przedmiotów otrzymają dodatkową moc legendarną.
Barbarzyńca
Niekwestionowany Mistrz
Dodano moc legendarną.
Amok zyskuje efekty wszystkich run.
Mnich
Osprzęt Gundo
Dodano moc legendarną.
Obrażenia od wybuchu Eksplodującej Dłoni powodują wywołanie efektu Eksplodującej Dłoni.
Szaman
Pastorał Nathanka
Dodano moc legendarną.
Co 1 sek. na pobliskiego wroga jest rzucany Rój Szarańczy.
Otrzymuje teraz premię +20-25% do obrażeń od umiejętności opartych na truciźnie jako jeden z czterech głównych afiksów.
Poprawki błędów
Naprawiono błąd, który powodował odbicie obrażeń zadawanych przez Klejnot Skutecznej Toksyny z powrotem do gracza.
Naprawiono błąd, który uniemożliwiał prawidłowe zastosowanie premii do obrażeń za Zmorę Uwięzionych w przypadku oślepionych lub zauroczonych przeciwników.
Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Ożywczemu Klejnotowi prawidłową redukcję obrażeń otrzymywanych przez postać znajdującą się pod wpływem efektów zamrożenia lub oślepienia.
Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Ożywczemu Klejnotowi prawidłowe leczenie postaci znajdującej się pod wpływem efektu oślepienia.
Naprawiono błąd, który uniemożliwiał prawidłowe zastosowanie premii do obrażeń za Zmorę Uwięzionych do obrażeń zadawanych przez klony stworzone za pomocą Stroju Małpiego Króla.

Powrót na górę
OSIĄGNIĘCIA

Dodano podboje dla sezonu 2.
Władca Dzwonków nie jest już wymagany do otrzymania osiągnięcia „Bossowie wrogowie”.

Powrót na górę
TRYB PRZYGODOWY

Usprawniono układ Nowego Tristram.
Uwaga: zmiany, o których tutaj mowa, mają zastosowanie wyłącznie w trybie przygodowym.
Wizyta w Kaprysowie będzie teraz dużo bardziej opłacalna.
Zlecenia i wydarzenia
Zlecenia wyłączone po wprowadzeniu aktualizacji 2.1.0 zostały ponownie włączone.
Wprowadzono kilka zmian w następujących wydarzeniach (w tym wymogi dotyczące ich ukończenia):
Złoto górnika
Słój Dusz
Kości matrony
Ostatnia wola skąpca
Skradziona pochwa na miecz
Oczyść Koszary
Wprowadzono zmiany na pierwszym piętrze Koszar, tak aby łatwiej było zlokalizować przejście na drugie piętro.
Szczeliny Nefalemów
Gracze nie mogą już powracać do życia przy punkcie kontrolnym.
Gracze powracają do życia przy zwłokach po upływie pewnego czasu oczekiwania.
Czas oczekiwania na wskrzeszenie będzie się wydłużać przy każdym zgonie.
Zwiększono ilość złota oraz doświadczenia otrzymywaną za ukończenie Głębokiej Szczeliny.
Wprowadzono zmiany do układów wielu map, które mogą być generowane na potrzeby Szczelin Nefalemów oraz Głębokich Szczelin.
Potwory
Zwiększono zagęszczenie występowania potworów w kilku Szczelinach Nefalemów oraz Głębokich Szczelinach.
Zmniejszono wartość obrażeń zadawanych przez potwory w Głębokich Szczelinach na poziomie 26 i wyżej.
Wprowadzono zmiany do kilku opisanych poniżej Strażników Szczelin. W efekcie powinni być nieco mniej frustrujący, choć wciąż pozostaną niebezpieczni.
Krwawopaszczy
Walka z Krwawopaszczym była nierówna, a czasem nawet niemożliwa do przejścia ze względu na połączenie zdolności ogłuszających oraz zadających obrażenia obszarowe lub poważne obrażenia jednym ciosem. Jego atak z wyskoku został zmieniony tak, aby zniwelować ten problem, ale dla równowagi (oraz celem zwiększenia dynamiki walki) będzie on wywoływany częściej.
Erethon
Wprowadzono kilka drobnych zmian w ataku z doskoku Erethona. Efekt obrażeń obszarowych zamieniono na atak z dystansu, aby zapewnić większe wyzwanie postaciom strzelającym.
Szron
Walka ze Szronem była zbyt trudna dla postaci walczących w zwarciu. Skróciliśmy więc czas działania jego zdolności zadających obrażenia obszarowe i upewniliśmy się, że nie będą się na siebie nakładać. Dodatkowo zwiększyliśmy nieco efektywność ataków z dystansu Szrona, żeby stanowił nieco większe wyzwanie dla postaci walczących z dystansu.
Obeliski
Zmniejszono szansę na pojawianie się obelisków niedaleko siebie.
Obelisk Wyładowań
Teraz zadaje obrażenia proporcjonalne do obrażeń od broni gracza.
Teraz atakuje ograniczoną liczbę celów.
Teraz będzie rzadziej atakował ten sam cel.
Obelisk Tarczy
Obecnie odbija obrażenia z powrotem do napastników.
Obelisk Szybkości
Czas działania został wydłużony z 30 sek. do 1 min.
Powoduje teraz podbicie przeciwników w powietrze, a także zadaje im obrażenia.
W czasie trwania efektu obelisku na gracza nie działa afiks potworów „Mur”.
Teraz niszczy także obiekty (np. drzwi, beczki itp.).
Kraina Prób
Skrócono czas upływający między pojawianiem się fal przeciwników.
Wprowadzono drobne zmiany dotyczące rodzajów potworów, które mogą się pojawić.
Nagrody będą teraz skalowane w zależności od rangi otrzymanego Klucza Prób.
Otrzymanie wśród łupów Klucza Prób nie wywołuje już odtworzenia efektu dźwiękowego towarzyszącego przedmiotom legendarnym ani wyświetlenia ikony przedmiotu legendarnego na minimapie.
Poprawki błędów
Naprawiono błąd, który powodował, że w Głębokich Szczelinach dozwolona była zmiana umiejętności towarzyszy.

Powrót na górę
RZEMIOSŁO

Kowal
Odzyskiwanie materiałów ze wszystkich przedmiotów danego typu nie będzie już niszczyć przedmiotów transmogryfikowanych lub wysadzanych klejnotami.

Powrót na górę
TOWARZYSZE

Templariusz
Poprawki błędów
Naprawiono błąd, który powodował, że Natchnienie zapewniało regenerację niewłaściwej liczby punktów gniewu.

Powrót na górę
POTWORY

Afiksy potworów „Dodatkowe zdrowie” oraz „Wampiryzm” zostały usunięte z gry.
Anarcha
Zmniejszono maksymalny zasięg doskoku.
Posiada teraz zdolność krótkiego doskoku na niewielką odległość.
Spaczony anioł
Zmniejszono maksymalny zasięg doskoku.
Usunięto przeklętą tarczę.
Płonący zombie
Zmniejszono wartość PD otrzymywanych za zabicie tego potwora, zadawane przez niego obrażenia, a także jego przeżywalność, tak aby przeciwnik ten nie odbiegał od innych zombie.
Pogromca
Zmniejszono maksymalny zasięg wyskoku.
Skrócono czas trwania efektu ogłuszenia.
Goblin Skarbnik
Do gry dodane zostały nowe gobliny skarbnicy.
Wypatrujcie Zbieracza Klejnotów, Obrzydliwego Kolekcjonera i Wędzijuchy oraz jeszcze jednego wrednego kurdupla.
Nowe rodzaje goblinów skarbników można napotkać wyłącznie w trybie przygodowym.
Będą się teraz zawsze pojawiać przed portalem.
Posiadają teraz specjalną ikonę na minimapie.
Obecnie upuszczają najlepsze łupy wyłącznie na poziomie trudności Udręka I i wyżej.
Wprowadzono kilka zmian do metod ucieczki goblinów skarbników.

Powrót na górę

Opublikowany: 14 stycznia 2015 - Ostatnia zmiana: 16 października 2016