Dziennik twórców: Ulepszenia w trybie wieloosobowym

Nie dawno zaprezentowaliśmy pierwszy Dziennik twórców Diablo III dzisiaj przyszła kolej na poruszenie kilku tematów odnośnie aktualizacji 1.0.8 o której możecie przeczytać w rozwinięciu newsa, do czego zachęcamy, bo warto poczytać o nadchodzących zmianach.

Co dwie głowy to nie jedna – niech tak wreszcie będzie

Od samego początku chcieliśmy sprawić, aby Diablo III było wspaniałą grą kooperacyjną, ale obecnie gra nie wykorzystuje swojego pełnego potencjału. Nawet jeśli lubicie walczyć w towarzystwie znajomych, aktualnie zabawa w pojedynkę wydaje się być prostsza i oferuje więcej korzyści – albo przynajmniej sprawia takie wrażenie.

Granie w pojedynkę ma wiele zalet. Przykładowo, możecie samemu określić, jakie lokacje odwiedzicie. Jeżeli farmicie w pewnym konkretnym celu (np. poszukujecie określonego przepisu), możecie rozpocząć grę od nowa tak często, jak tylko zapragniecie. Ponadto nic nie stoi na przeszkodzie, aby wstrzymać grę i odejść na jakiś czas od komputera, ponieważ nikt nie będzie na was czekał.

Oczywiście tryb wieloosobowy jest wspaniały i również ma wiele pozytywnych stron – wystarczy wspomnieć o zdobywaniu poziomów w gronie znajomych. Współpraca z innymi graczami podczas walki z bossami lub szybkiej eliminacji grup potworów elitarnych jest istotą wspaniałych „przebiegów” nastawionych na farmienie. Nie zapominajmy też o wskrzeszaniu i systemie sztandarów oraz o poszukiwaniu kluczy i fragmentów zwłok w ramach Infernalnej Machiny. Jednak gra kooperacyjna ma też swoje wady, jak chociażby konieczność koordynowania kierunku eksploracji i walki z potworami, nieobecność towarzyszy oraz problemy ze znalezieniem grup o podobnym stylu gry, wynikające z braku klarownego systemu dobierania graczy.

Chodzi jednak o to, że tryb wieloosobowy może zapewniać wiele zabawy, ale ze względu na wady gra kooperacyjna często wydaje się stratą czasu. Ułatwiając graczom wyszukanie się w grze, poprawiając opcje społecznościowe i wprowadzając bezpośrednie premie do grup działających w kooperacji mamy nadzieję zmienić tę perspektywę.

 

Ulepszenia w trybie wieloosobowym w wersji 1.0.8

Poniżej przedstawiamy część zmian, które wprowadzimy w aktualizacji 1.0.8. Uważamy, że pomogą nam one zrealizować cele, jakie wyznaczyliśmy dla trybu wieloosobowego.

 

Tagi gier publicznych

W aktualizacji 1.0.8 wprowadzimy możliwość wybierania „tagów gier publicznych”. Zasady działania tego nowego systemu są dosyć proste: po określeniu poziomu trudności, zadania oraz poziomu siły potworów gracze będą mogli także wybrać tag odpowiadający preferowanemu stylowi rozgrywki w grze publicznej. Na PST udostępnimy następujące tagi: „Zadania”, „Oczyszczanie aktu”, „Klucznicy” i „PvP”. Kiedy dokonacie już wyboru, serwer dobierania graczy umieści was w drużynie, której członkowie wybrali taki sam tag.

System ten powstał, aby ułatwić graczom znalezienie grup, które odpowiadają ich osobistemu stylowi rozgrywki i zapewniają najwięcej zabawy podczas każdej sesji. Na pewno przyjrzymy się tej funkcji podczas testów na PST, więc jeżeli przyjdą wam do głowy propozycje dodatkowych tagów, dajcie nam znać!

dziennik-tworcow-img-1

 

Żywotność potworów

Obecnie żywotność potworów zwiększa się o 70% wraz z każdą osobą, która dołącza do gry. Zamierzamy zmniejszyć tę wartość do 50%. Taka zmiana sprawi, że w grze dwuosobowej przeciwnicy będą mieli o 50% więcej punktów życia niż w trybie jednoosobowym, w grze z udziałem trzech graczy – o 100% więcej, zaś w przypadku drużyny liczącej cztery osoby – o 150% więcej punktów życia (dla porównania obecnie premia ta wynosi 210%).

Takie rozwiązanie pozwala na wyeliminowanie pewnych dysproporcji zaobserwowanych w grze grupowej. W teorii będziecie mogli grać z osobami, które dysponują nieco gorszym sprzętem niż wy, ale płynące z tego korzyści będą wciąż większe niż podczas zabawy w pojedynkę. Ponadto, jeżeli ktoś oddali się na chwilę od reszty drużyny w rozgrywce czteroosobowej (co zdarza się co jakiś czas), to i tak będziecie w lepszej sytuacji niż gdybyście grali samemu.

 

Premie w rozgrywce wieloosobowej

Wielu graczy odkryło już, że dobra współpraca z drużyną przekłada się na większą skuteczność. Wprawdzie korzyści są niezaprzeczalne, ale chcielibyśmy, aby były bardziej widoczne. Mówiąc wprost, zamierzamy dodać specjalną premię za grę w trybie wieloosobowym.

Wciąż dopracowujemy szczegóły tych premii. Obecnie rozważamy wprowadzenie bonusu do punktów doświadczenia za każdego dodatkowego członka drużyny w wysokości 10% – w grze czteroosobowej wyniesie on maksymalnie 30%, a ponadto będzie funkcjonował jako mnożnik premii do PD gwarantowanych przez system siły potworów. Dla przykładu załóżmy, że gracie na SP10, co na inferno daje 510% premii do PD – każdy potwór zapewnia wtedy 610% podstawowej wartości PD. Jeżeli walczycie w czteroosobowej drużynie, będzie to 793% (610 + 30% z 610). Co więcej, za każdego dodatkowego gracza w drużynie otrzymacie 10% premii do znajdowania złota i magicznych przedmiotów, przy czym nie będzie tu obowiązywał aktualny limit wynoszący 300%.

 

Przedłużenie trwania archonta

Mamy dobrą wiadomość dla czarowników. Wielu z was nie gra w trybie wieloosobowym, ponieważ nie jesteście w stanie zabijać przeciwników wystarczająco szybko, aby przedłużyć czas działania archonta. Wraz z aktualizacją 1.0.8 wpływ na tę zdolność będą miały także asysty – jeżeli nie odbiegniecie za daleko w chwili śmierci potwora, czas działania archonta zostanie przedłużony. (Planujemy przyjrzeć się pod tym kątem innym właściwościom, jak na przykład premii do punktów życia przy trafieniu, ale ewentualne zmiany zostaną wprowadzone w późniejszych aktualizacjach).

 

„Identyfikuj wszystkie przedmioty

Jak już wspominaliśmy, aktualizacja 1.0.8 wprowadzi do gry funkcję „Identyfikuj wszystkie przedmioty”, co powinno nie tylko ułatwić rozgrywkę, ale także usprawnić grę kooperacyjną! Nasze testy wykazały bowiem, że drużyna rozdziela się najczęściej, kiedy jeden z graczy ma zapełniony ekwipunek i musi poświęcić dużo czasu na zidentyfikowanie wszystkich przedmiotów w mieście.

dziennik-tworcow-img-2-mini-off dziennik-tworcow-img-3-mini-off

 

Powiadomienia o nawiązaniu walki

Kiedy spotykacie grupę elitarnych potworów w trybie kooperacji, zazwyczaj informujecie o tym resztę drużyny, wpisując „e” na czacie. Naszym zdaniem gra mogłaby to robić za was. W wersji 1.0.8, kiedy zaatakujecie grupę elitarnych potworów albo zostaniecie przez nią zaatakowani, lub też zadacie obrażenia goblinowi skarbnikowi, wszyscy członkowie drużyny otrzymają powiadomienie z informacją, na jakiego wroga natrafiliście. Jednocześnie na mapie pojawi się specjalna ikona, tak aby pozostali gracze mogli zlokalizować przeciwników. Ponadto zamierzamy umieścić ikonę trwającej walki nad waszymi sztandarami w mieście, dzięki czemu znajdujący się tam gracze dowiedzą się, że walczycie z grupą elitarnych potworów lub wdaliście się w pościg za goblinem skarbnikiem, i będą mogli podjąć szybką decyzję, który sztandar kliknąć, aby powrócić w wir walki.

 

„Gracze blisko ciebie”

Okno „Gracze blisko ciebie” pełni podobną rolę jak analogiczna funkcja w StarCraft II, mianowicie informuje o wszystkich graczach, którzy są zalogowani do Diablo III w sieci lokalnej. Opcja ta jest szczególnie przydatna dla osób mieszkających w akademikach lub stałych bywalców kafejek internetowych i pozwala łatwo nawiązać kontakt z graczami w pobliżu.

dziennik-tworcow-img-4-mini-off dziennik-tworcow-img-5-mini-off

 

Prywatny czat

Wraz z aktualizacją 1.0.8 planujemy również dodać prywatne konwersacje. Innymi słowy, zyskacie możliwość czatowania z 99 najbliższymi znajomymi naraz. Potraktujcie prywatne rozmowy w Diablo III jako podobne do konwersacji z udziałem wielu użytkowników w waszym ulubionym komunikatorze. Nie tworzycie stałego kanału, ale po prostu zapraszacie wielu ludzi do rozmowy ze sobą na czas tej sesji.

dziennik-tworcow-img-6-mini-off

Jest to zaledwie pierwszy krok na drodze do usprawnienia społecznościowych aspektów w Diablo III i wspierania jego aktywnej społeczności. Zdajemy sobie sprawę, że gracze oczekują bardziej rozbudowanych funkcji w tym zakresie (np. możliwości tworzenia gildii oraz zakładania tymczasowych kanałów czatowych) i mamy sprecyzowane plany wprowadzenia dodatkowych funkcjonalności w przyszłości. Tymczasem mamy nadzieję, że prywatny czat okaże się przydatnym narzędziem i chcemy jak najszybciej zapewnić wam więcej systemów, które będą sprzyjać interakcji między graczami.

 

Bez testów nie ma kołaczy

Powyżej przedstawiliśmy zaledwie namiastkę zmian planowanych w aktualizacji 1.0.8. Będziecie mogli wypróbować te i inne nowości przed wprowadzeniem ich do gry, gdy tylko znajdą się na Publicznym Serwerze Testowym (PST). Gorąco zachęcamy was do wzięcia udziału w testach, sprawdzenia wszystkich zmian w akcji i podzielenia się z nami swoimi spostrzeżeniami!

Tagi: 

Dodaj komentarz