Poziom mistrzowski 2.0 – Diablo III

strzalka-lewo.Wróć do Reaper of Soulsstrzalka-lewo.Wróć do Dziennik – Diablo III
top-poziom-mistrzowski-2-0

W aktualizacji 2.0.1 wprowadzony został nowy system zdobywania poziomów mistrzowskich (często nazywany „systemem poziomów mistrzowskich 2.0”), zwiększający możliwości awansu i regrywalności rozwiniętych bohaterów. Poniżej przedstawiamy elementy nowego systemu dla tych, którzy jeszcze nie mieli okazji go wypróbować.

pauza-gwiazdki

Co się zmieni?

System poziomów mistrzowskich zaimplementowany w aktualizacji 1.0.4 miał zapewnić graczom dodatkowe możliwości rozwoju po przejściu gry oraz premie za doświadczenie zdobywane po osiągnięciu standardowego limitu poziomów. Blizzard wprowadził ten system do gry Diablo III, aby wzbogacić proces rozwijania postaci oparty na przedmiotach, który polega wyłącznie na znajdowaniu potężnych artefaktów i wykorzystywaniu ich w walce z zastępami demonów z Płonących Piekieł.

SELZSKAVDDOQ1345154470344

Choć pierwsza wersja systemu poziomów mistrzowskich spełniła wiele ze swoich zadań, gracze po jakimś czasie osiągali poziom 100 i nie czuli się już nagradzani za walkę ze złem. Od aktualizacji 2.0.1 zostały wprowadzone trzy istotne zmiany systemu poziomów mistrzowskich, dzięki którym uzyskacie większą kontrolę nad bohaterem, możliwość stosowania różnorodnych konfiguracji postaci i najszerszy do tej pory zakres ich dostosowywania.

 

Zmiana nr 1: koniec limitu poziomów

Pierwszą zmianą wprowadzoną w systemie poziomów mistrzowskich 2.0 jest usunięcie limitu poziomów. Teraz, po osiągnięciu maksymalnego poziomu, będziecie mogli zdobywać doświadczenie i nowe poziomy mistrzowskie, więc grajcie ile dusza zapragnie!

 

Zmiana nr 2: wspólne poziomy mistrzowskie

Drugą ze zmian jest rozszerzenie poziomów mistrzowskich na całe konto gracza w ramach danego trybu gry (czyli: normalnego bądź hardkorowego). Wszystkie postaci stworzone na danym koncie do gry w trybie normalnym dzielić będą ten sam poziom mistrzowski. Analogicznie sprawa ma się w przypadku postaci hardkorowych – w obrębie jednego konta wszystkie będą na tym samym poziomie mistrzowskim. Doświadczenie zdobywane w trybie normalnym lub hardkorowym liczyć się będzie na poczet, odpowiednio: normalnego lub hardkorowego wspólnego poziomu mistrzowskiego, w ramach danego konta.

paragon2-mini-off

Blizzard wprowadził tę zmianę, żeby gracze nie czuli przymusu gry jednym bohaterem dla osiągnięcia jak najlepszych wyników w zdobywaniu przedmiotów. Przede wszystkim chcą, żeby gracze dobrze się bawili, wypróbowywali różne klasy postaci i czuli się wynagradzani za czas poświęcony na grę – bez względu na to, którym grają bohaterem.

Chociaż jedynie bohaterowie na najwyższym poziomie mogą zdobywać doświadczenie i poziomy mistrzowskie w ramach wspólnej puli konta, to punkty mistrzostwa będą mogli otrzymać wszyscy bohaterowie (niezależnie od poziomu). I jest to trzecia, najważniejsza zmiana systemu poziomów mistrzowskich.

 

Zmiana nr 3: punkty mistrzostwa

Jak już wspomnieliśmy, trzecia zmiana polega na znacznych modyfikacjach systemu nagród za zdobywanie poziomów mistrzowskich. Od aktualizacji 2.0.1 stałe premie do statystyk, znajdowania przedmiotów magicznych oraz znajdowania złota, przyznawane z każdym poziomem mistrzowskim, zostaną zastąpione punktami mistrzostwa do rozdysponowania.

W nowym systemie, po zdobyciu poziomu mistrzowskiego gracz otrzymuje punkt mistrzostwa, który może potem dowolnie zainwestować. Punkty mistrzostwa przyznawane są w czterech osobnych kategoriach współczynników: podstawowych, ataku, obrony i użytkowych – w zależności od zdobytego poziomu mistrzowskiego. Na pierwszym poziomie mistrzowskim przyznany zostanie punkt w kategorii współczynników podstawowych, na drugim – ataku, na trzecim – obrony, a na czwartym – użytkowych. W miarę awansu na kolejne poziomy, punkty mistrzostwa będą przyznawane według tego samego wzorca (cyklicznie).

Każda ze wspomnianych kategorii zawiera cztery współczynniki. Po zainwestowaniu w nie punktów, bohater otrzyma określone premie.

Punkty podstawowe można przeznaczyć na podstawowe statystyki klasy, żywotność, szybkość ruchu lub dodatkowe zasoby klasowe.

paragon3-mini-off

Punkty ataku umożliwiają zwiększanie obrażeń oraz skuteczności bojowej – i obejmują premie do szybkości ataku, zmniejszenia czasu odnowienia, szansy na trafienie krytyczne i obrażeń krytycznych.

paragon4-mini-off

Punkty obrony zwiększają szansę na przeżycie – obejmują premie do życia, pancerza, wszystkich odporności i regeneracji życia.

paragon5-mini-off

Punkty użytkowe umożliwiają dalszą konfigurację i specjalizację postaci. Można je przeznaczyć na premie do obrażeń obszarowych, redukcji kosztu zasobów, punktów życia przy trafieniu i znajdowania złota.

paragon6-mini-off

Obecnie we wszystkie kategorie współczynników poza głównymi (siła, inteligencja, zręczność i witalność) można zainwestować ograniczoną liczbę punktów. Oznacza to również, że istnieje limit punktów mistrzostwa, które można zainwestować w trzy z czterech kategorii. Po osiągnięciu 800 wspólnego poziomu mistrzowskiego, osiąga się również limit liczby punktów, które przypisać można do kategorii współczynników ataku, obrony i użytkowych, a kolejne poziomy mistrzowskie będą zapewniać punkty jedynie w kategorii współczynników podstawowych.

Dodatkowe informacje:

• Nowy system poziomów mistrzowskich dotyczy całego konta, więc z premii będą mogli korzystać wszyscy bohaterowie, w tym także nowo utworzeni!
• Puli punktów mistrzostwa nie dzieli się między bohaterów. Oznacza to, że każdy z bohaterów w ramach danego konta otrzymuje własną pulę punktów mistrzostwa do zainwestowania (w przypadku każdego bohatera można je rozdysponować inaczej). Przykładowo, na 100 wspólnym poziomie mistrzowskim dla bohaterów normalnych w ramach jednego konta, każdy bohater ma do dyspozycji 100 punktów mistrzostwa.
• Wszyscy bohaterowie będą tak samo przyczyniać się do awansu na kolejne wspólne poziomy mistrzowskie. Blizzard nie planuje w żaden sposób promować bądź dyskryminować graczy za zdobywanie poziomów mistrzowskich kilkoma postaciami tej samej klasy.
• Zachęcamy was też do eksperymentowania! Punkty mistrzostwa można w dowolnym momencie zwrócić i zainwestować ponownie, nie ponosząc żadnego kosztu. Zmiana ta dotyczy poszczególnych bohaterów, a nie całego konta, więc zwrócenie punktów mistrzostwa nie spowoduje usunięcia przypisania punktów u innych postaci.

Weźmy na przykład bohatera na poziomie 1. Rozpoczyna grę na wspólnym poziomie mistrzowskim 127. Posiada więc 127 punktów mistrzostwa, które można zainwestować w czterech różnych kategoriach.

paragon7-mini-off paragon8-mini-off

pauza-gwiazdki