Wywiad z Joshem Mosqueirą

Polski serwis Battlenet.pl przeprowadził wywiad z Joshem Mosqueirą Dyrektorem Gry Diablo III (PC i konsole) o konsolowej wersji Diablo III oraz przyszłości tytułu.

Jeśli mógłbyś zmienić jedną (lub dwie) rzeczy przy wydaniu Diablo III, co by to było?

Prawdę mówiąc, wiele elemetów na których się skupialiśmy się w ostatnich miesiącach są bezpośrednio powiązane z tym pytaniem. Teraz, kiedy wiedziliśmy jak gra ewoluuje przez ostatni rok, wierzę, że praca nad lootem, ale również szukanie nowych i innych sposobów na grę polepszy doświadczenie dla graczy.

Konsolowa wersja Diablo III oferuje dodatkowe elementy, które zwiększają dynamikę rozgrywki (na przykład możliwość wykonywania uników lub system zarządzania ekwipunkiem). Czy myślicie, że któreś z tych elementów zadziałałyby w wersji PC?

To świetne pytanie! Kiedy więcej osób będzie miało okazję wypróbować grę już za kilka tygodni, chcielibyśmy usłyszeć od nich, które rozwiązania konsolowe chcieliby zobaczyć w wersji PC. Niektóre z nich, jak Męstwo Nephalemów mogłyby być prostymi poprawkami, o których możemy pomyśleć. Inne, bardziej skomplikowane mogą być poza dyskusją, jak na przykład Uniki. Osobiście, mam nadzieję, że uda nam się wprowadzić Kolejkowanie Przedmiotów (Item Queue).

Niektórzy deweloperzy po prostu stworzyliby port swojej gry, a wy zdecydowaliście się na dopracowanie jej i stworzenie pełnoprawnej wersji konsolowej. Co było największym wyzwaniem przy tworzeniu konsolowej wersji Diablo III?

Nie ma robienia portów 🙂 Wydaje mi się, że łatwo by było, tak jak o tym wspomniałeś, po prostu stworzyć port, jednak nie tylko nasz team, ale Blizzard chciał, żebyśmy zrobili świetną konsolową grę, co wywołało u mnie uczucie wyzwolenia, ale również przerażenia. Wyzwaniem było zlokalizowanie stref, które musieliśmy dopracować i poprawić. Unik (Evade) jest tego doskonałym przykładem. Była to drastyczna zmiana, która wpływa na mechanikę walki na jej podstawowym poziomie, jednak to było coś, co wydawało się właściwe, kiedy myśleliśmy o Diablo na konsole.

Według wielu niebieskich wpisów na forach w ostatnich tygodniach, wkrótce możemy spodziewać się zmian i nowości w PCtowej wersji Diablo III. Które systemy planujecie poprawić, aby Diablo III było fajniejsze? Czy możesz dać jakiś przykład?

Poczekajcie jeszcze trochę 🙂

Wiele osób ma mieszane uczucia dotyczące domu aukcyjnego oraz tego, jaki ma on wpływ na ekonomię w grze. Jaka jest twoja opinia na temat obecnego stanu ekonomii w Diablo III? Czy macie jakieś plany związane z tym konkretnym aspektem gry?

To bardzo skomplikowany aspekt Diablo III. Wydaje mi się, że wszyscy chcą prostej odpowiedzi, że zrobimy X i dzięki temu wszystko będzie w porządku. Jednak nie jest to takie proste. Według mnie, musimy sobie poradzić z dwoma głównymi problemami. Po pierwsze, największy problem, czyli coś, co nazywam „wskaźnikiem kuszenia”. Zbyt łatwo jest teraz odwiedzić dom aukcyjny i kupić przedmioty. Nie jest to samo w sobie złą rzeczą, ale staje się to problemem, kiedy gracze uważają, że jest to dla nich jedyne miejsce, w którym mogą znaleźć przedmioty. To właśnie staramy się poprawić w Loot 2.0. Drugi problem, związany z ekonomią, może wymagać od nas większej ilości zmian i dyskusji, zarówno wewnątrz w teamie, jak i z naszą społecznością.

Jakie jest twoje zdanie na temat zróżnicowania postaci w grze? Czy system umiejętności wprowadzony w Diablo III spełnia swoją funkcję jako główny element różnicujący postacie w grze?

W naszym systemie umiejętności lubię to, że daje on graczom narzędzia. Dla każdej umiejętności powinna być przewidziana odpowiednia rola i większości przypadków tak właśnie jest. Oczywiście widzimy popularne buildy, jednak w czasach wiki i reddita, naturalne jest to, że gracze skłaniają się ku „jednemu buildowi, by wszystkimi rządzić!”, jednak nie jest to jedyny sposób na grę. Mamy również nadzieję, że Paragon 2.0 trochę zmieni ten stan rzeczy.

Pomyślmy o tym, że w przyszłości okaże się, że pewien element będzie genialny w Diablo III na PC, jednak nie będzie dobrze działał na konsolach – czy wyobrażasz sobie, że za kilka lat wersja PC i konsolowa gry będą zupełnie inne w kwestii mechaniki rozgrywki?

Mam nadzieję, że nie. Mimo, że decyzje w sprawie designu na obie platformy są podejmowane tak, aby były najlepsze dla Diablo na PC lub konsole, mamy nadzieję, że DNA tytułu pozostanie takie samo.

Czy poleciłbyś konsolową wersję Diablo III osobom, które już grały w nie na PC? Jeśli tak, to dlaczego?

Oczywiście! Naprawdę musicie zagrać, aby to zrozumieć, jednak jest coś fantastycznego w graniu w Diablo III na konsoli z kontrolerem w ręku na dużym ekranie, siedząc na wygodnej kanapie. Poczucie kontroli, przywiązanie do postaci, niewielkie szczegóły, które pojawiają się na ekranie tworzą świetne konsolowe doświadczenie. Dodajcie do tego 3 znajomych i jest po prostu fajnie. Diablo na PC jest najlepsze, kiedy grasz z innymi osobami, a możliwość zrobienia tego w jednym miejscu jest świetne. Dzięki!

Tagi: 

Dodaj komentarz